DSO wint zwaarbevochten duel van Zaamslag

22 april 2024door Stijn Mutsaers

Met een weekend rust achter de boeg, stond de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma. Voor DSO 2 ging de wedstrijd helaas niet door, omdat de tegenstander Swift geen volledig team had. Deze wedstrijd wordt verplaatst naar dinsdagavond 30 april. Voor DSO 1 kwam Zaamslag 1 richting Klundert. Een ploeg die DSO de afgelopen jaren regelmatig is tegenkomen in verschillende competities. Jammer genoeg was het geen zonovergoten zaterdag, maar was het vooral koud en winderig. Bij winst kon DSO al goede zaken doen en de rest van de ploegen al vroeg op 2 punten achterstand zetten. Het plan was in ieder geval helder, dus nu alleen nog de uitvoering.

DSO begon goed aan de wedstrijd en kwam al snel met 1-0 voor. Via een vrije bal deed Zaamslag al snel iets terug, 1-1, maar daarna was het vooral ons vlaggenschip die de baas was. Het was mede door het weer soms wat zoeken in de aanval, maar DSO liep wel gestaag uit naar een verdiende ruime voorsprong. Verdedigend haalde de ploeg er weer veel uit en werden de afspraken goed nagekomen, waardoor de aanval genoeg tijd kreeg om op zoek te gaan naar de doelpunten. Na zo’n 23 minuten te hebben gespeeld had DSO al een gat gecreëerd van 6 doelpunten verschil, 7-1. Dat was voor Zaamslag het signaal om het over een andere boeg te gaan gooien en het fysieke op te gaan zoeken. Voor rust deden de bezoekers nog wat terug en gingen de ploegen de warmte van het clubgebouw in bij een stand van 7-3.

Al met al verliep de wedstrijd volgens plan voor DSO. De gevaarlijke punten van Zaamslag waren onder controle gehouden en zelf had de ploeg, naast alleen wat onnodige balverlies, aanvallend ook de boel op de rit. DSO kwam alleen minder goed de kleedkamer uit. Verdedigend was het nog steeds prima, alleen aanvallend vielen de goals niet meer. Van dat laatste maakte Zaamslag dan ook dankbaar gebruik en wisten ze zelfs het gat helemaal te dichten tot 7-7. DSO werd in deze periode ook niet echt geholpen, want de fysieke duels werden voornamelijk op de reactie beoordeeld en niet op de eerste overtreding, maar dat is iets waar je als ploeg dan maar mee om moet gaan. Gelukkig was DSO op tijd bij de les en pakten ze weer een marge door 2 snelle goals achter elkaar. De wedstrijd bleef wel spannend, maar gelukkig lag het scoreverloop in het voordeel van DSO. Zaamslag maakte namelijk wel elke keer de aansluitende goal, maar DSO wist daarna het gat weer naar 2 te brengen. Toen Zaamslag met nog 4 minuten te gaan de 11-10 maakte, leek het echt spannend te worden. Maar doordat de aanval van DSO een aanval van meer dan 2 minuten draaiden bleef er maar weinig tijd over voor de bezoekers. DSO kreeg nog een gele kaart voor “tijdrekken” en Zaamslag kreeg ook nog geel, maar met deze 11-10 overwinning bleven de punten wel lekker in Klundert.

Een misschien wel onnodig zwaarbevochten overwinning, maar wel 2 belangrijke punten die de ploeg erbij kan schrijven. Nu 2 weken vakantie en daarna op zaterdag 11 mei een nieuwe thuisspeelronde voor de selectie. DSO 2 krijgt Albatros 5 op bezoek en DSO 1 krijgt Good Luck 1 op bezoek. Deze wedstrijden starten om 14:40 uur en 16:00 uur. Tot dan! En hopelijk zien we jullie ook op dinsdag 30 april als DSO 2 de inhaalwedstrijd speelt tegen Swift om 20:30 uur.