DSO neemt punten mee uit winderig Hoeven

Na de behaalde promotie naar de 2e klasse in de zaal door DSO 1 en de handhaving van DSO 2, had de selectie na een weekje rust 2 weken om zich voor te bereiden op de voorjaarsveldcompetitie. Sinds dit seizoen zal het voor het eerst een gehele nieuwe competitie zijn op het veld, waar we de afgelopen jaren normaal de competitie van voor de zaal hervatten. Na oefenduels tegen en bij PSV in Eindhoven en vervolgens thuis tegen NIO had de selectie weer een goede basis gelegd. Op een zon overgoten zaterdagmiddag startte DSO 2 de competitie tegen een bekende uit de zaal, Juliana 3. Ook nu trok ons 2e helaas aan het kortste eind. Beide ploegen leken niet hun beste spel op de mat te leggen, maar DSO liet vooral door moeizaam te scoren na om er een echte wedstrijd van te maken. De opleving die ze wel kregen kwam te laat en Juliana ging met de overwinning aan de haal. 18-10.

DSO 1 ging snel door naar Hoeven om hun competitie te openen tegen Springfield. Het was mooi om te zien dat ook nu weer meerdere supporters zijn komen kijken, waarbij Elly en Bep zelfs de reis met de fiets hebben gemaakt. Des temeer een reden voor DSO om een mooie overwinning te boeken. Voordat de wedstrijd begon zette de wind aardig op, die liep ook nog eens dwars over het veld, waardoor DSO de eerste helft tegen de wind in moest korfballen. Het was dan ook even zoeken hoe tot goede kansen te kunnen komen, maar de aanval kreeg door de verdediging genoeg tijd om tot scoren te komen. DSO kwam met 0-3 voor en pas na een kleine 10 minuten deed Springfield iets terug. Tot de 3-5 bleef Springfield op 2 punten verschil hangen, maar ondanks dat DSO door de wind naar een klein deel van het vak werd gedwongen aan te vallen liepen ze wel langzaam uit. Dat de wind soms erg hard was, was wel te zien aan een vrije bal die een meter voor de korf in de lucht bleef hangen. Even kwam DSO op 5 punten verschil, 3-8, maar met nog een afstandsschot zette Springfield de ruststand op 4-8.

Tweede helft had DSO uiteraard de wind mee, maar ook dat is niet altijd even eenvoudig. DSO ging wel een stuk minder statisch spelen en daardoor wist Springfield af en toe niet waar ze het zoeken moesten. Een paar ‘strafworpen’ zorgden er voor dat de thuisploeg het verschil wel op 5 punten wist te houden. Maar na de 7-12 en met nog een kwartier te gaan, werd het compleet eenrichtingsverkeer. DSO had nog een aantal mooie aanvallen in petto voor de meegereisde supporters en wist toch nog bijna de 20 doelpunten aan te tikken. Bij een stand van 7-18 floot de scheidsrechter af.

Ondanks de weersomstandigheden toch 18 goals maken en daarbij maar 7 tegengoals waarvan een aantal inwaaiballen is gewoon een goed begin van de competitie. Nu is de selectie een weekend vrij en gaan de senioren van DSO op seniorenkamp en het weekend erna wacht de thuiswedstrijd tegen Zaamslag, die door te winnen van Good Luck ook een goed begin van de competitie hadden. Voor DSO 2 wacht op 20 april ook hun eerste thuiswedstrijd, maar dan tegen Swift 4. Deze wedstrijd start om 14:40 uur en de wedstrijd van DSO 1 start om 16:00 uur. Hopelijk zien we jullie dan!