DSO 2 pakt verdiende overwinning

20 januari 2013door Webmaster

Op zaterdag 19 januari moest het dan toch echt gebeuren tegen TOGO uit Goes. De opdracht was simpel: er moest gewonnen worden wilden we niet teveel in de gevarenzone terecht komen. Iedereen was dan ook tot op het bot gemotiveerd om de punten in Klundert te houden. Zeker met de uitwedstrijd nog vers in het geheugen waar we volledig ten onrechte in de slotfase de overwinning uit handen gaven tegen deze fysiek spelende ploeg.

Door de afwezigheid van Stephanie en Martina hadden we 2 invallers uit het derde. De routine van Karolien en Lianne maakte ons echter zeker niet zwakker. Integendeel, beide dames hadden uiteindelijk een belangrijk aandeel in de overwinning. Luuk completeerde de reservebank.

We schoten werkelijk als een raket uit de startblokken. In een mum van tijd liepen we uit naar een 7-1 voorsprong. Op de bank konden we onze ogen niet geloven. Was dit nu de ploeg die zoveel moeite had met doelpunten maken? Na de 8-2 stokte de score echter en zagen we TOGO langzaam maar zeker dichterbij komen. Via 9-4 werd de rust uiteindelijk bereikt bij 9-7.

Nog steeds niets aan de hand natuurlijk, zolang we maar bleven scoren. Precies dat lukte echter in de tweede helft weer niet. TOGO scoorde direct en weer sloop de onzekerheid in de ploeg. Het zal toch weer niet gebeuren dat we de wedstrijd volledig onnodig uit handen geven? Gelukkig stonden Rob, Olaf, Tessy en Jeanine geweldig goed te verdedigen en wisten het gevaar van met name 1 dame goed in te dammen. Door ons gebrek aan scoren en de onmacht bij de tegenstander bleef het erg lang 9-8 totdat Anita de verlossende 10-8 binnenschoot.

Het bleef echter ontzettend spannend want direct scoorde TOGO weer de aansluitingstreffer waarna Tessy ons weer op 2 punten verschil bracht. Weer kwam TOGO terug en de spanning was om te snijden. Met Rubin in de ploeg voor Robert om met name fysiek meer tegenstand te kunnen geven aan de directe tegenstander schoot Lianne de bevrijdende 12-10 binnen. Jasper had de pech tegen een heer te staan die deze zaterdag wel heel scherp schoot en dus was het direct weer 12-11. Rob scoorde echter de 13-11 en in de ultieme slotseconde van de maar liefst 2 minuten extra tijd maakte Rubin nog de 14-11.

Een zeer belangrijke overwinning voor DSO 2. Niet alleen voor de stand, maar zeker ook voor het zelfvertrouwen. Eindelijk valt de slotfase eens in ons voordeel uit en de beginfase heeft aangetoond hoe makkelijk we kunnen scoren. Dit geeft weer vertrouwen voor de toekomst. Invallers en reserves bedankt!

Doelpunten:

Karolien 2, Jasper 2, Jeanine 1, Anita 2, Tessy 1, Olaf 1, Rob 2, Robert 1, Lianne 1, Rubin 1