Selectie trekt lijn door en pakt ook dit weekend 4 punten

24 september 2023door Webmaster

Met de 4 punten op zak van vorige week, zat de sfeer er vanzelfsprekend goed in tijdens de trainingen. Deze zaterdag de taak aan de selectie om de goede lijn door te trekken. DSO 2 mocht op bezoek bij Twist in Vlaardingen en DSO 1 mocht op wereldreis richting Luctor in Terneuzen. Beide tegenstanders staan nog met 0 punten onderaan, maar DSO zal de tegenstanders zeker niet moeten onderschatten. Het tweede kwam ook deze week eigenlijk geen seconde in gevaar voor rust liepen ze al uit naar 2-7 en in de tweede helft liepen ze uit tot uiteindelijk 4-13. Met dus weer 2 punten erbij, mag DSO 2 al langzaam aan het kampioenschap gaan denken. Zoals gezegd mocht DSO 1 een flink stuk rijden richting Terneuzen, met nog een kleine pauze voor de brug die openstond, kwamen ze uiteindelijk na 1,5 uur aan. Een paar jaar geleden had DSO nog verloren van Luctor, dus ze waren er op gebrand om deze keer wel de punten mee naar huis te nemen. Gelukkig waren er zelfs nu weer meerdere supporters afgereisd, waar het eerste altijd super blij mee is!

Op het begin was het een beetje aftasten. De aanvallen gingen nog niet vanzelf en verdedigend was het ook even zoeken door de grote hoeveelheid energie die Luctor in de aanvallen stak. De bezoekers pakten met een afstandsschot de leiding al kwam DSO weer redelijk snel gelijk. Uiteindelijk zou de 2-1 van Luctor de laatste voorsprong van hen zijn, want met 4 doelpunten op rij liep DSO uit naar 2-5. Een echt gat werd er alleen niet geslagen, want Luctor bleef meescoren en ze kwamen zelfs nog even op 5-6. Gelukkig had DSO op de juiste momenten het vizier op scherp en liepen ze weer uit naar 5-8. Vlak voor de theepauze bracht Luctor het verschil weer naar 2, 6-8.

De Klundertenaren hadden de wedstrijd prima onder controle. Ze waren goed voorbereid en wisten waar de sterktes van Luctor lagen. Aanvallend was de passing ook een stuk beter op orde dan de eerste 2 wedstrijden, maar het was wel belangrijk om het gat te gaan maken want het blijven natuurlijk wel Zeeuwen en die geven nou eenmaal nooit op. DSO kon ook terugvallen op de gedachte dat er genoeg kansen werden gecreëerd, waaronder ook genoeg 100% kansen, ze moesten er alleen nog even in. Met een kleine déjà vu naar vorige week, was het eerste doelpunt na rust weer voor de tegenstanders. 7-8. Maar ook nu bleef DSO rustig en kwamen ze met 7-10 weer 3 punten voor. Bijna de hele tweede helft was het beeld het zelfde, DSO kwam 3 punten voor, Luctor deed weer wat terug, 2 verschil en DSO maakte er weer 3 verschil van. Tot met nog een kleine 10 minuten op de klok (of nou ja de horloge van de scheidsrechter) toen DSO eindelijk de verlossende 4 verschil op het scorebord zette, 10-14. Hierdoor was er ook de marge om de meegereisde reserves ook nog wat speeltijd te geven. Waardoor Jordy Michielsen en Brechtje van de Reijt zelfs hun debuut in DSO 1 mochten maken. Met een speciale vermelding voor Brechtje die met haar eerste en enige schot meteen de eindstand bepaalde, 11-16.

Weer een 4 punten weekend dus voor de DSO-selectie. Volgende week zijn al weer de eerste returns en staan DSO 2-Oranje Zwart 2 en DSO 1-Good Luck 1 op het programma. De wedstrijden starten om 14:40 uur en 16:00 uur, waarbij de F1, F2 en deze als extra de Kangoeroes, de Teams van de week zijn. Hopelijk zien we jullie dan aan de lijn!