Een 4 punten weekend voor de DSO selectie

17 september 2023door Webmaster

Na een goede start van de competitie voor DSO 2 en juist een domper voor DSO 1, stonden deze week de eerste thuiswedstrijden van de DSO-selectie op het programma. DVS 3 en KVK 1 kwamen op bezoek. Waar het tweede vorige week al heer en meester waren, moesten ze alleen nog gaan scoren. Dat lukte deze week wel, want met 19-7 werd DVS kansloos terug naar huis gestuurd. Voor DSO 1 stond er eigenlijk maar 1 opdracht op het besprekingsformulier en dat was winnen, want om nog iets te kunnen betekenen in deze competitie was dat wel een vereiste. Met die insteek wilde de ploeg ook het veld opstappen, meteen laten zien dat die 2 punten gewoon in Klundert gaan blijven.

DSO begon ook goed aan de wedstrijd en pakte met de 1-0 en snel daarna de 2-0 de leiding. Er werden zeker in het eerste deel van de wedstrijd lange aanvallen gespeeld en veel kansen gecreëerd. Verdedigend wist DSO waar de sterktes van KVK lagen, bij de dames is dat de actie naar binnen en bij de mannen het schot rond de korf. Na de 5-3 liep het alleen even wat stroever bij DSO. Er kwamen meer fouten in de passing en het lukte moeilijker om meerschotsaanvallen te creëren. De bezoekers wisten daardoor terug te komen naar 5-5, maar met een sterk eindschot in de laatste paar minuten van deze eerste helft wist DSO uit te lopen naar 9-6.

In de tweede helft was de taak vooral om snel het verschil groter te maken. Minder passfouten en nog meer als team opereren zouden daarmee al veel helpen. KVK had daar een andere gedachte over, want die maakten vlak na rust de 9-7. Gelukkig was DSO meteen bij de les, want in de 6 minuten hierna liep DSO uit naar een gat van 6 doelpunten verschil, 13-7. Met 2 afstandsschoten van KVK deden ze nog wel wat terug, maar vervolgens was het weer DSO die het gat op 6 verschil wisten te houden. Ook in de tweede helft had DSO weer een periode dat het wat stroever ging. Coach Rob nam daardoor nog een time-out om er voor te zorgen dat ons vlaggenschip niet net als vorige week dat verschil weg zou geven, maar gelukkig bleven de Klundertenaren deze week wel ‘gewoon’ scoren. Ook nu had DSO weer een sterk eindschot, want met de 20-14 en 21-14 vlak voor tijd was de eindstand bekend. Die 2 belangrijke punten bleven daardoor gelukkig in Klundert.

Volgende week gaat DSO 2 op bezoek bij Twist en DSO 1 mag helemaal naar Terneuzen op bezoek bij Luctor. Zij spelen om 14:00 uur en 15:45 uur voor de supporters die de reis willen maken.