DSO 1 doet zichzelf tekort in openingswedstrijd

11 september 2023door Webmaster

De DSO selectie is dit seizoen gestart met een nieuwe trainers-staff. Rob den Hollander is doorgeschoven als hoofdtrainer en Frank Posthumus is nu trainer/coach van DSO 2. Na een prima voorbereiding te hebben gedraaid, was het deze zaterdag tijd voor het echte werk. Voor beide ploegen is het doel om proberen te promoveren, wat door de nieuwe competitie opzet met poules van 4 teams al voor de zaal kan. Wel houdt dat voor DSO 1 in dat ze perse eerste moeten worden. DSO 2 heeft daarnaast nog een uitweg door bij de beste nummers 2 te eindigen.

DSO 2 startte deze hete nazomerse dag op het gras uit bij Oranje-Zwart. Waar de ploeg uit West-Maas vooral scoorde uit strafworpen, vergat DSO het verschil te maken. Maar door in de 2e helft geen doelpunt tegen te krijgen en zelf wel door te scoren pakte DSO 2 de eerste 2 punten van dit seizoen.

DSO 1 mocht op bezoek bij oude bekende Good-Luck die sinds dit jaar worden gecoacht door ook een oude bekende Marcel Versteeg. DSO startte met als dames basis debutante Anne, Lotte, Maerle en Sophie en bij de heren Arthur, Daan, Jean-Paul en Martijn. De ploeg uit Middelharnis kwam goed uit de startblokken, want de eerste beste bal die ze schoten zat er meteen in. Dit goede begin zorgde ervoor dat DSO eigenlijk heel de eerste helft achter de feiten aan liep. De Klundertenaren bleven tot de 3-3 nog wel op gelijke hoogte hangen, maar het verschil bleef daarna rond de 2 doelpunten in het voordeel van Good Luck. Waar het 1e aanvalsvak van DSO redelijk makkelijk tot kansen wist te komen, was het voor het 2e aanvalsvak van DSO iets meer zoeken. Verdedigend had DSO het verder redelijk tot goed onder controle, want er vlogen voornamelijk verre afstandsschoten in bij de thuisploeg. Wel had DSO het lastig om snel te bal te stelen tegen de reboundheren van Good Luck. De ploegen gingen met een stand van 8-6 rusten.

Er was nog steeds van alles mogelijk, maar vooral aanvallend moest er uit een ander vaatje getapt gaan worden met minder onnodige fouten in de passing. In de 2e helft schoot DSO juist uit de startblokken want er werd na een afgesproken aanval gelijk gescoord. Good Luck wist gelijk iets terug te doen, 9-7, maar toen schoot de machine van DSO eindelijk aan. Binnen een kleine 7 minuten draaide DSO de wedstrijd om in hun voordeel en kwamen ze met 9-11 voor. Met mooie aanvallen en heel goed spel werd de voorsprong zelfs uitgebreid tot 11-15. Met nog een kleine 10 minuten op de klok leek er dan ook geen vuiltje aan de lucht. Jullie lezen het al, leek, want de machine stopte helaas met draaien. Wat slordige foutjes hielpen Good Luck weer in de wedstrijd en die weer in zichzelf gingen geloven en zelfs terug kwamen tot 15-15. In extremis kreeg Good Luck nog een zeer makkelijk gegeven vrije bal tegen, die ere wie ere toekomt knap werd afgerond. Eindstand 16-15.

Een wedstrijd die DSO zeker op basis van de 2e helft verdiende te winnen, maar toch werd er jammer genoeg met lege handen terug naar Klundert gereden. Toch mag DSO zeker trots zijn op het spel wat ze in een groot deel van de wedstrijd hebben laten zien en daar kunnen ze zeker op voortborduren. Volgende week tijd voor revanche, gewoon lekker thuis in de Klundert. DSO 2 zal de middag om 14:40 uur beginnen tegen DVS 3, met vervolgens om 16:00 uur DSO 1 tegen KVK 1. De Kangoeroes zijn bij de wedstrijd van het eerste Team van de Week. Jullie komen toch zeker ook wel kijken en onze selectie-teams aanmoedigen?!