DSO 1 neemt revanche op Good Luck met klinkende zege

1 oktober 2023door Webmaster

Tot heden treffen we het zeker met het weer, want ook deze zaterdag was het weer een mooie zonnige dag met eigenlijk perfect korfbalweer. DSO 2 mocht de middag aanvangen voor de selectie. De vorige wedstrijd tegen Oranje Zwart was eigenlijk geen probleem, maar net als toen kwam DSO niet echt los in het scoren. Met 9-5 als eindstand was het niet de overwinning waar op was gehoopt, maar dankzij deze 2 punten kan het 2e volgende week wel al kampioen worden uit tegen DVS. Daarna was het de beurt aan DSO 1. Met de F’jes en Kangoeroes als Team van de Week was het al een groot feestje voor de wedstrijd en was het lekker druk in en rond ons Thuishonk. Met dit goede gevoel wilde DSO dan ook graag de wedstrijd in gaan, want de verloren uitwedstrijd tegen Good Luck smaakte nog steeds een beetje bitter.

DSO had wel geleerd van de vorige wedstrijd en hadden gedurende de week een goed plan uitgedokterd, maar daarover later meer. Ons vlaggenschip liet gelukkig vanaf seconde 1 zien dat er maar 1 ploeg was die de punten zou gaan pakken. Ze pakten meteen de voorsprong en zagen de bezoekers met de 1-1 de enige gelijkmaker van de wedstrijd maken. Met goede lange aanvallen wist DSO veel kansen te creëren, voornamelijk door de aanvallende rebound die ze ten opzichte van de vorige wedstrijd een stuk beter onder controle hadden. Tel daarbij op dat het verdedigende plan van DSO ervoor zorgde dat Good Luck niet in hun gewenste aanvalsspel kon komen en dan kun je dus relatief eenvoudig uitlopen tot 7-2. De bezoekers kwamen nog wel terug naar 7-4, maar met 3 afstandsschoten in 4 minuten pakte DSO weer een veilige marge van 6 goals verschil. Uiteindelijk zouden de ploegen gaan rusten met 11-6.

Voor de tweede helft was eigenlijk de enige opdracht om niet in te zakken. Aanvallend dezelfde energie blijven leveren en gebruik maken van de diepe bal, verdedigend de rebound heren blijven achterverdedigen en de afvallende bal stelen. Na rust kwam DSO scorend toch maar moeizaam weer op gang. Pas na 2 goals van Good Luck en na 9 minuten op de klok wist DSO het scoren weer op te pakken. Al waren de aanvallen zeker niet slecht te noemen, maar het viel gewoon even niet. Ondanks dat Good Luck nog even op 3 was gekomen door de valse start (11-8), herpakte DSO zich weer goed en door weer 3 goals op rij kwamen ze snel weer op die fijne 6 doelpunten verschil. De bezoekers probeerden door het inwisselen van een extra lange heer nog wat te forceren, maar DSO kon hier door zelf ook lengte tegenover te zetten makkelijk op anticiperen. Met nog 2 gele kaarten tussendoor voor Good Luck over een strafworp die wel of niet terecht was gegeven, vergat DSO eigenlijk om er een echt grote uitslag van te maken. Al mogen ze zeker meer dan tevreden zijn met de uiteindelijke 19-11 overwinning, die de scheidrechter per ongeluk als 0-0 had ingevuld in de KNKV-app.

Met 3 maal op rij een 4-punten weekend voor de selectie zijn ze zeker het goede pad ingeslagen. Met nog 2 wedstrijden te gaan moeten de teams er alleen nog voor zorgen dat ze zichzelf ook gaan belonen aan het einde van de rit. Al zullen de komende tegenstanders er alles uiteraard aan gaan doen om daar een stokje voor te steken. Volgende week mag DSO 2 bij DVS 3 op bezoek, die wedstrijd start om 12:50. DSO 1 mag op bezoek bij medekoploper KVK in Kapelle, deze wedstrijd start om 16:00 uur.