Ook thuis verliest DSO van Movado

7 februari 2023door Webmaster

Voor de tweede week op rij speelde de selectie van DSO thuis. Movado uit Dordrecht kwam op bezoek voor de eerste return van deze zaalcompetitie. Zowel bij DSO 1 als 2 staan de Dordtenaren bovenaan, dus om de punten in Klundert te houden zou DSO van goeden huize moeten komen. Het tweede wist goed bij te blijven, maar kon nooit echt in de positie komen om punten te pakken. Bij het eerste mocht onze kleinste jeugd, de Kangoeroes, mee op lopen. Een beetje spannend was dit wel, maar Ivey durfde het zelfs aan om een doorloopbal te nemen en ook nog te scoren! Die durf zou DSO 1 ook in de wedstrijd mee moeten nemen. Damy was deze week weer fit genoeg om te starten en was deze week de enige wijziging in de basis.

DSO heeft ondertussen een patent op 1-0 voorkomen en via Jean-Paul lukte dat ook deze week. Het was voor de thuisploeg lastig om meerschotsaanvallen te creëren en de kansen die werden gecreëerd wilden er niet in. Movado kwam na het 1e doelpunt wel op gang en liep uit naar 1-4. Damy deed met een schot wat terug, 2-4, maar eigenlijk waren het alleen de bezoekers die de klok sloegen. Vooral hun aanvoerder had het deze dag op zijn heupen en mede dankzij hem liepen ze weer uit naar 2-7. Het verschil bleef vervolgens tijdens de eerste helft een beetje rond deze 5 punten hangen. DSO kwam wat terug via Jean-Paul en Per, maar vervolgens Movado liep weer wat uit. De dames hadden verdedigend alles goed onder controle, want daar was DSO in de uitwedstrijd wel voor gewaarschuwd. Maar Movado ging terecht met een 6-11 voorsprong de rust in.

De tweede helft ging DSO het tempo wat drukken. Iets waar Movado aanvallend moeite mee had, want in het eerste kwartier van deze helft wisten ze maar 2 keer te scoren. Alleen DSO hielp het aanvallend ook niet, want ook zei scoorden deze 15 minuten nauwelijks. Movado liep uiteindelijk dan ook verder uit. Jean-Paul en Lotte gaven voor de Klundertenaren nog wat tegen gas, maar het gat liep zelfs op tot 10-18.  De laatste 5 minuutjes ging DSO eindelijk scoren. Maerle opende het doelpunten bal, JP en Per pakten het over en Martijn zette met een strafworp de eindstand op het bord. 15-20.

De Dordtenaren waren simpelweg een maatje te groot. Aankomende zaterdag mag DSO voor de 3e keer dit jaar tegen NIO aantreden. Thuis wist DSO nog met 19-13 te winnen, dus kunnen ze met goed vertrouwen richting Rotterdam afreizen. DSO 2 start om 17:25 uur en DSO 1 start om 18:40 uur. Hopelijk tot daar!