DSO pakt jammer genoeg maar een punt tegen Korbatjo

31 januari 2023door Webmaster

Het is qua punten nog geen vetpot dit zaalseizoen voor de DSO-selectie, dus ze waren er dan ook op gebrand om in de eerste thuiswedstrijd van 2023 de punten te pakken. Sowieso waren het 2 belangrijke wedstrijden, want het Korbatjo van oud-trainer Marcel Versteeg kwam op bezoek en ook voor hun selectie is het nog niet bepaald raak dit seizoen. Aan de toppers van de F3 die Team van de week waren zou het in ieder geval niet liggen! DSO 2 mocht de middag aftrappen tegen Korbatjo 2 en lieten vanaf seconde 1 merken dat er maar 1 ploeg was die deze dag de punten ging pakken. Met een goede en ruime overwinning hadden ze dan ook het goede voorbeeld gegeven aan DSO 1. Bij het vlaggenschip waren er weer wat wijzigingen in het team. Sophie mocht ook deze week starten, maar nu op de plek van Damy en Per kwam in het team op de plek waar vorige week Tom speelde.

De wedstrijd begon wat weifelend mede door de keuzes die waren gemaakt voor de verdedigende tactieken. Vooral de tactiek van Korbatjo viel op, want de bezoekers gingen in een kleine zone verdedigen en hielden continu achter. Via Maerle kwam DSO wel op 1-0 en na de gelijkmaker van de bezoekers zette Per DSO weer op voorsprong, maar vervolgens nam Korbatjo het initiatief in handen. Vooral de heren van de bezoekers waren trefzeker op het schot, terwijl bij DSO zelf aanvallend het tempo wat te laag lag en daardoor wat foutjes werden gemaakt in de passing. Korbatje liep uit naar 4-8, maar via 2 goals van Daan en een schot van Per kwam DSO weer terug tot 7-8. De Oud-Beijerlanders vergrootten het gat vervolgens weer tot 3 verschil. Jean-Paul prikte er nog eentje bij en de ploegen gingen de rust in met een 8-11 achterstand.

Devies voor de tweede helft was aanvallend meer tempo maken en gewoon de kansen gaan afmaken en verdedigend meer controle krijgen op de heren. Net als vorige week kwam DSO goed de kleedkamer uit. Per en Sophie zorgden ervoor dat DSO meteen kwam aansluiten tot 10-11. Korbatjo deed weer wat terug, 10-12, maar in deze periode had DSO het verdedigend goed onder controle en werd het echt een kwestie van doelpunten gaan maken. Toen Esmeralda de gelijkmaker er inschoot kwam Frank voor zijn goals het veld in en wist er gelijk 2 te maken. DSO liep daardoor uit naar 14-12 en al snel volgde de 15-12. Toen besloot Korbatjo te schakelen naar het voorverdedigen. Maar nadat de bezoekers weer dichterbij kwamen en zelfs gelijk maakten, werd er weer snel terug geschakeld. De slotfase was er weer een om niet snel te vergeten. Het begon met een harde botsing tussen 2 heren van Korbatjo, waardoor de wedstrijd zelfs even stil moest worden gelegd. Met nog een kleine 4 minuten op de klok werd de wedstrijd hervat bij een stand van 16-15 die Lotte vlak voor de botsing op het bord had gezet. De bezoekers wisten uit eigenlijk de eerste beste aanval na de hervatting gelijk te maken en bij DSO kwamen Damy en Frank het veld in. Met een minuutje op de klok was de hoop groot dat Frank de winnende had gemaakt, maar weer wist Korbatjo de achterstand weg te werken. Jammer genoeg wist Martijn de laatste kans net niet af te maken en floot de scheidsrechter af bij 17-17.

Over de hele wedstrijd gezien eigenlijk wel een terechte uitslag, maar als je zo dichtbij de 2 punten bent is het toch wel even zuur. Volgende week staat de eerste return weer op het programma. Wederom speelt de selectie thuis en dit keer komt Movado op bezoek. Zowel Movado 1 als Movado 2 staan bovenaan dus het beloven 2 pittige potjes te worden. Maar gelukkig is uiteindelijk niets onmogelijk. Deze keer mogen onze kleinste jeugdleden de Kangoeroes mee oplopen bij DSO 1, die wedstrijd zal beginnen om 16:25 uur en daarvoor start DSO 2 om 15:00 uur.