Nexus geeft DSO een lesje effectiviteit in de eerste helft

12 december 2022door Webmaster

Met een overwinning op zak ging DSO op bezoek bij Nexus in Schiedam. Na de laatste ontmoeting tussen DSO en Nexus van een paar jaar geleden is er bij Nexus weinig veranderd in de opstelling, terwijl bij DSO destijds alleen Damy in het team stond. De ploeg uit Schiedam staat vooral bekend om zijn lange mannen, daar zou dan ook iets tegen verzonnen moeten worden.

Niet voor het eerst dit jaar kwam DSO al snel achter en konden ze weer in de achtervolging. Door goals van Jean-Paul en Esmeralda wist DSO nog bij te blijven tot 5-3, maar Nexus schoot in de eerste helft met scherp en strafte de fouten van DSO in de paalzone af waardoor ze redelijk eenvoudig naar 11-4 uitliepen. Aanvallend liep het overigens nog wel redelijk en wist DSO ondanks de lengte van hun mannen toch goed de rebound te pakken. Alleen verdedigend werd er teveel gehinkt op 2 gedachten waardoor DSO geen grip op Nexus kreeg en de gemaakte afspraken niet goed nagekomen werden. Met 16-8 op het scorebord was DSO blij dat het rustsignaal klonk en kon Enno de nodige aanwijzingen geven.

In de rust werd Arthur, die niet helemaal fit was, gewisseld, waardoor Erik zijn rentree mocht maken na de blessure die hij opliep op het veld. Verdedigend koos DSO ervoor om te gaan ontregelen door achter te gaan verdedigen en de ploeg uit Schiedam had daar duidelijk moeite mee. Waar ze in de eerste helft niet leken te kunnen missen, wisten ze in de eerste 20 minuten van de 2e helft maar 3 keer te scoren. Het gat was dan wel groot, maar als DSO dit verdedigend de hele helft kon volhouden en zelf zou gaan scoren was er nog wel wat mogelijk. Dat leek ook te gebeuren toen DSO via doelpunten van Esmeralda en Maerle terug kwam tot 19-14. Nexus deed met een knap schot nog wel wat terug, maar Jean-Paul leek met zijn goals en dus 20-16 op het bord de spanning weer terug te brengen. Helaas was het allemaal te laat en wist DSO niet meer tot scoren te komen, waardoor Nexus met 2 laatste goals het slotakkoord had. 22-16.

Achteraf gezien had er meer ingezeten, maar DSO weet in ieder geval waar het aan kan werken. Volgende week staat alweer de laatste wedstrijd van 2022 op het programma. De selectie sluit het jaar met een thuiswedstrijd af, waarbij OZC op bezoek komt. OZC die in de oefenwedstrijden op het veld zeer makkelijk tot scoren wisten te komen, lijkt een mooie krachtmeting te worden. Om 15:05 start DSO 2 en om 16:25 start DSO 1. We hebben tijdens de wedstrijd van DSO 1 weer 2 teams van de week met de F1 en de F2 en daarbij kan de selectie jullie aanmoedigen hard gebruiken. Dus tot zaterdag allemaal!