DSO verliest eerste wedstrijd van 2023 van ACKC

15 januari 2023door Webmaster

Na een paar weken vrij te zijn geweest vanwege de feestdagen zou de competitie eindelijk weer hervat worden. De laatste wedstrijd van 2022 werd helaas verloren van OZC na een pot waarin DSO helaas continu achter de feiten aan liep. Nu stond de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar op het programma, waarbij de selectie op bezoek ging in Almkerk bij ACKC. ACKC is nog steeds een van de titelfavorieten aangezien zij op het veld ongeslagen bovenaan staan in de 2e klasse, al hebben ze deze zaal al 2 verliespartijen achter hun naam. Als voorproefje wist DSO 2 knap hun eerste punten van deze competitie te halen! Bij DSO 1 zou Tom op de plek van Arthur starten die teveel last had van een blessure, verder dezelfde basis als tegen OZC.

Een nieuw jaar geeft nieuwe kansen, want deze keer kwam DSO namelijk een keer goed uit de startblokken. ACKC kwam nog wel op een 1-0 voorsprong, maar de gelijkmaker van Jean-Paul liet niet lang op zich wachten. Het 2e aanvalsvak zorgde via Esmeralda en Erik voor een voorsprong van 1-3 en Damy maakte er via een korte kans 1-4 van. ACKC was echter wakker geschut, begon zelf te scoren en ging verdedigend meer druk geven op de ballijn. Zeker dat laatste had DSO al van te voren rekening mee gehouden, al werden er toch teveel fouten gemaakt daardoor. De ploeg uit Almkerk ging van 1-4 achter naar 6-4 voor, maar door goals van Lotte en Daan wist DSO het gat op maximaal 2 punten te houden. Helaas moest Erik na ruim een kwartier het veld geblesseerd verlaten, waarbij Martijn in het 1e aanvalsvak erbij kwam en Jean-Paul van vak wisselde. Dat zorgde ervoor dat DSO even zoekende was, waar ACKC gebruik van maakte en voor rust uitliep naar 11-7.

DSO had verdedigend vooral moeite met het hoge tempo van de mannen en daarbij schoot een van de dames van ACKC met scherp. Aanvallend moest DSO meer druk naar binnen gaan geven, waardoor ACKC aan de buitenkant juist minder druk kon geven. De Klundertenaren begonnen nog goed aan de 2e helft met goals van Jean-Paul en Esmeralda die het gat weer terugbrachten naar 2. Helaas ging de doelpuntenmachine van de Almkerkers toen jammer genoeg aan en ze liepen via 13-9 naar 15-10 uit. Damy deed nog iets terug met een doorloopbal en Sophie kwam nog even in de ploeg om verdedigend meer druk te geven, maar dat mocht niet baten. ACKC liep namelijk uit naar 18-11. De wedstrijd leek gespeeld, maar toch vond de heer van Daan het nodig om nota bene bij de middellijn veel te hard het duel aan te gaan. Het was misschien niet met opzet, maar dat de scheidsrechter er voor koos om met een dergelijke overtreding helemaal niets te doen is meer dan opmerkelijk. Behalve dan dat hij aan de verkeerde persoon een gele kaart gaf. Deze actie ontsierde de wedstrijd, waar DSO nu helemaal klaar mee leek te zijn. Uiteindelijk werd het 24-13.

Een valse start van het nieuwe jaar voor het vlaggenschip. De komende 2 weken heeft DSO twee belangrijke wedstrijden voor de boeg. Waarbij eerst de uitwedstrijd tegen Atlas op het programma staat. Een wedstrijd waar DSO vorig jaar hun opmars begon te maken naar de promotie, dus hopelijk kan deze wedstrijd dit jaar ook zorgen voor een ommekeer. DSO 2 speelt komende week uit bij DeetosSnel.