DSO wint, maar laat na het verschil groter te maken

29 november 2023door Webmaster

De selectie had de eerste thuiswedstrijden van dit zaalseizoen voor de boeg. Met het mooie grote spandoek aan het rek en de nodige supporters op de tribune blijft het toch speciaal om dan in het veld te mogen staan. DSO 2 had vorige week helaas verloren van Togo, al mogen ze toch vertrouwen halen uit die wedstrijd want dat verlies was niet perse nodig. Deze week kwam TOP uit Arnemuiden op bezoek, die letterlijk uit de startblokken schoten, want na 3 schoten stonden er ook al 3 goals op het scorebord. DSO liet zich niet van de wijs brengen en beet zich vast in de wedstrijd. Vlak voor tijd pakte DSO de leiding die ze tot het einde vast wisten te houden. Een knappe overwinning en een mooie stimulans voor DSO 1.

DSO 1 had een betere start van de competitie met 2 punten tegen ’t Capproen. Vandaag stond de toch nog soort van derby op het programma tegen Focus. Buiten hebben de ploegen nog tegen elkaar geoefend, wat een ruime overwinning werd voor DSO, al biedt dat natuurlijk geen garanties voor deze wedstrijd. Maar met de winst van DSO 2 en het D3 als team van de week zat de sfeer er in ieder geval goed in. DSO begon goed aan de wedstrijd, want binnen no-time stonden ze al met 2-0 voor. Er werd met veel afwisseling aangevallen en daar had Focus niet echt een antwoord op. Verdedigend werden er ondertussen veel ballen tussen uitgehaald en was het voornamelijk de schuld van DSO zelf dat de bezoekers konden scoren. Redelijk eenvoudig liep DSO uit van 7-2, naar 10-3 en toen zelfs nog even op 12-4. Focus had uiteindelijk het slotakkoord van de eerste helft met een strafworp, waardoor de ploegen gingen rusten met 14-8.

14 doelpunten voor is natuurlijk prima en een mooie basis voor de 2e helft. Die 8 tegen hadden er alleen minder moeten en kunnen zijn. Voor de tweede helft was het vooral de zaak om door te blijven gaan met scoren, verdedigend aan de afspraken blijven houden en het gat zo groot mogelijk maken. Ook na rust begon DSO goed. Met 4 goals op rij voor de geelzwarte ploeg, liepen ze snel uit naar 18-8. Jammer genoeg zie je in zulke gevallen vaak dat de scherpte dan wegebt en daar was deze wedstrijd geen uitzondering op. De kansen waren er nog wel, maar de afronding liet voor een periode even wat te wensen over. De marge bleef gedurende de tweede helft wel 10 doelpunten, maar het was niet zo sprankelend meer als in de eerste helft. Ook nu was het slotakkoord weer voor de bezoekers, die de eindstand op 23-13 zetten.

Het verhaal van de tweede helft was eigenlijk andersom. 5 tegen is prima alleen de 9 doelpunten voor hadden er meer moeten en kunnen zijn. Een ruime overwinning, maar toch een dubbel gevoel omdat er meer in had gezeten. Eindstand is wel dat DSO heeft gedaan wat het moest doen, heeft laten zien dat ze over alle schijven gevaarlijk zijn en kunnen scoren en nog op de maximale score staat. Volgende week mag de selectie wéér thuis in de Niervaert korfballen. Om 14:45 uur start DSO 2 tegen Atlas 2. Daarna om 15:55 uur start DSO 1 tegen Conventus 1. Hopelijk zien we jullie dan!