DSO veel te sterk voor Conventus

29 november 2023door Webmaster

Na de 4 punten voor de selectie van vorige week, was dat deze week ook weer het doel. Daarvoor zal er gewonnen moeten worden van Atlas 2 en Conventus 1. De D2 was op de dag dat Sinterklaas aankwam in Klundert het week Team van de Week. Zoals gebruikelijk mocht DSO 2 de middag weer beginnen in wat een spannende pot zou worden. Eigenlijk heel de wedstrijd ging het wel gelijk op. Dan kwam Atlas voor, dan kwam DSO voor, maar nooit wist een van de ploegen echt een groot gat te creëren. Het was voor DSO vooral zaak om uit de overtredingen te blijven, want zeker in de eerste helft wisten de bezoekers vooral te scoren uit vrijeballen of strafworpen. Toen Atlas met 12-14 voorkwam leek het gespeeld, maar DSO wist nog knap terug tot 14-14 te komen. Gezien de wedstrijd een terechte uitslag.

Voor DSO 1 was de tegenstander een bekende van de veldcompetitie van vorig seizoen. Toen werd er 1x gewonnen en 1x verloren van Conventus. Bij de bezoekers was er echter veel veranderd, want meerdere spelers zijn daar in de zomer vertrokken en dat is ook wel terug te zien in hun resultaten dit jaar. Toch mag je simpelweg niemand onderschatten en moet DSO eerst maar eens zelf die bal erin gooien. DSO begon heel scherp, want in de eerste beste aanval werd meteen de 1-0 gemaakt. Dat bleek jammer genoeg alleen het aanschieten van de motor, want daarna kabbelde de wedstrijd een kwartier lang maar een beetje gezapig door. DSO was zoals verwacht veel sterker, maar met na een kwartier pas 2-1 op het scorebord moesten er echt een paar tandjes bij worden geschakeld. Maar gelukkig ging de motor daarna wel draaien en werd er in de 15 minuten daarna nog 10x gescoord. Conventus pakte stiekem ook hun doelpuntjes mee en zo gingen de ploegen rusten met 12-6.

Verdedigend werden er veel ballen onderschept dus dat was goed. Alleen de taak voor de tweede helft was wel om ze niet meer vrij te laten schieten, want die schoten ze er wel knap in. Aanvallend moest het laatste kwartier van de eerste helft worden doorgetrokken. Eigenlijk was de opdracht om gewoon zo veel mogelijk goals te gaan maken in de tweede helft. Conventus opende nog wel de score na rust, maar daarna was het 10 minuten lang eenrichtingsverkeer. Met 9 goals op rij liep DSO in sneltreinvaart uit naar 21-7. Net als tegen Focus lukte het DSO niet om echt scherp te blijven. Conventus maakte het verschil in deze periode, waarin DSO ook een aantal wissels toepaste, wat kleiner. 22-11. DSO zette nog een klein eindsprintje in, want ze wilden toch graag naar die 25 goals toe en dat lukte. Waardoor DSO met 25-11 weer 2 punten bij mocht schrijven.

Geen hoogstaande wedstrijd, maar wel ‘gewoon’ 25 doelpunten gemaakt. En zoals eerder aangegeven je moet eerst maar eens zelf die bal erin gooien. Volgende week staan er 2 belangrijke wedstrijden op het programma voor de selectie. DSO 2 mag richting Goes en spelen om 16:50 uur tegen Tjoba 4. Tjoba heeft nog 0 punten, dus hier kan DSO een belangrijke slag slaan. DSO 1 mag op bezoek bij medekoploper Keep-Fit in Roosendaal. Dus voor DSO 1 is het een kwestie van of de voorsprong pakken of in de achtervolging moeten. De wedstrijd start om 13:20 uur. Beide ploegen kunnen de support van iedereen dan ook goed gebruiken, dus hopelijk zien we jullie daar!