DSO wint eerste slag van concurrent Keep Fit

3 december 2023door Webmaster

Zoals vorige week aangegeven was het een belangrijke speelronde voor de DSO-selectie. DSO 2 kon bij winst op Tjoba een mooi gat slaan naar de onderste plekken, terwijl DSO 1 tegen concurrent Keep Fit een eerste klap uit kon delen. Het was dan ook extra balen dat er meerdere selectiespelers alles behalve fit waren, maar gelukkig beschikt DSO over een brede selectie en kunnen de overige spelers afwezigen goed vervangen. Deze week mocht DSO 1 als eerste aantreden. DSO ging goed voorbereid op pad. Ze wisten waar de sterke punten van Keep Fit zaten namelijk bij hun mannen, maar zeker ook waar de kansen voor DSO zelf lagen. Het was even schakelen toen vlak voor de wedstrijd de basis nog aangepast moest worden, maar het vertrouwen in een goed resultaat bleef groot.

Dat het een stuk minder makkelijk zou gaan dan de afgelopen weken, met alle respect voor die tegenstanders uiteraard, was wel een understatement. Met meer verdedigende druk tegen spelen is toch altijd even wennen, maar dat geldt andersom voor de tegenstander natuurlijk ook. Die hadden daar gedurende de eerste helft een stuk meer moeite mee dan DSO. Verdedigend stond ons vlaggenschip weer sterk met hoge druk, waardoor Keep Fit de nodige passfouten maakte. Aanvallend speelde DSO de juiste mensen uit en legden ze de zwakke plekken van Keep Fit regelmatig bloot. Verdiend pakte DSO dan ook de voorsprong en gingen ze van 0-1 naar 1-3 en door naar 3-5. Mede door wat kleine foutjes in de verdediging wist Keep Fit wel de aansluiting te houden. 5-5. DSO vergat zichzelf te belonen na meerdere goede acties, maar ging wel met een verdiende 6-8 voorsprong de rust in.

Toch had iedereen het gevoel dat het gat groter had moeten en kunnen zijn. Zoals gezegd stond DSO verdedigend weer goed, alleen die kleine foutjes er nog uit halen en de rest doortrekken in de 2e helft. Aanvallend moest de ploeg de juiste mensen uit blijven spelen, maar boven alles stond dat DSO vooral de energie moest blijven leveren die ze de hele eerste helft in de wedstrijd hadden gestopt.

Na rust ging de wedstrijd iets meer gelijk op. DSO werd slordiger in de passing in de aanval en dat doorbrak het ritme van de ploeg. Toch bleef DSO mee scoren en hielden ze de voorsprong tot 8-10. Door wat kleine overtredingen kort achter elkaar met het voorverdedigen, kon DSO daar minder risico innemen. Dat hielp Keep Fit in het zadel en met 3 goals op rij wisten zij opeens de voorsprong te pakken. 11-10. DSO liet zich, ondanks dat het een jonge ploeg is, hierdoor niet gek maken. Ze bleven zoeken naar wie er uitgespeeld moest worden en maakten weer gelijk, 11-11. Na een boel heisa over wie de strafworp voor DSO moest nemen met daarbij nog een time-out tussendoor, werd deze knap afgemaakt en pakte DSO weer de leiding. Met nog iets minder dan 10 minuten op de klok maakte Keep Fit gelijk. DSO probeerde met een wissel wat te veranderen in de aanval, maar het bleek lastig om een echte vuist te maken. Verdedigend wist het andere vak het sterk dicht te houden, waardoor de aanval de tijd kreeg om de goal te maken. Met nog een kleine 3 minuten te gaan, kwam DSO wel weer op voorsprong. 12-13. En dan weet je dat de laatste minuten heel spannend gaan worden. Gelukkig speelde DSO de wedstrijd goed uit en werden de punten mee naar huis genomen.

Een overwinning die in ieder geval op basis van de eerste helft ook verdiend was. DSO gaat nu samen met Korbatjo aan kop en Keep Fit mag in de achtervolging. Een groot deel van de selectie reisde door naar Goes voor de wedstrijd van DSO 2. Tegen Tjoba 4 werd knap gewonnen met 11-15, waardoor DSO 2 nu knap op de 3e plek staat. Volgende week mag de selectie weer thuis. Met om 15:30 uur DSO 2 tegen ONDO 3 en aansluitend om 16:40 uur DSO 1 tegen ZKV 1. Hopelijk tot dan!