DSO 1 zet zegereeks voort tegen ZKV

11 december 2023door Webmaster

Na de 4 belangrijke punten uit tegen Keep Fit en Tjoba, mocht de selectie dit weekend weer thuis spelen. Voor DSO 2 kwam koploper Ondo 3 op bezoek en voor DSO 1 kwam laagvlieger ZKV 1 naar Klundert. Dat het een lastige wedstrijd zou worden voor het tweede stond wel vast, want tot nu toe had Ondo al haar wedstrijden ruim weten te winnen. DSO had daarom een plan bedacht om dat te voorkomen. Tot de 2-2 wist de thuisploeg nog bij te blijven, maar daarna liepen de bezoekers langzaam beetje bij beetje uit. DSO creëerde zelf niet genoeg om er echt een wedstrijd van te maken en verloor helaas met 9-17.

Bij DSO 1 was deze week het D1 team van de week, ook zij mochten weer bij de bespreking zijn, foto maken met de spelers en mee oplopen voor de wedstrijd. Bij ZKV was het vooral uitkijken voor de 2 lange mannen, want die gingen naar verwachting veel ballen proberen te stelen. Al snel bleek de echte scherpte bij DSO te ontbreken, ze kwamen nog wel redelijk vlot met 2-0 voor, maar het 2e aanvalsvak wist ondanks een berg aan grote kansen maar niet tot scoren te komen. Waar gehoopt werd op een ruime overwinning, wordt dat toch lastig als je niet scoort. Zoals al weken stond het verdedigend weer goed, daardoor wist ZKV in de eerste helft ook maar 1 keer te scoren. De ploegen gingen uiteindelijk de rust in met 7-1.

De tweede helft was de opdracht kort maar krachtig, gewoon goals gaan maken. Alleen ook na rust schoot de motor niet echt in de volgende versnelling. DSO liet net als in de eerste helft met vlagen zeker wel zien hoeveel potentie er in de groep zit en er werden dan ook meerdere goede en mooie aanvallen gespeeld. ZKV wist tussendoor hun doelpuntjes nog mee te pakken op de momenten dat DSO de druk even liet zakken, maar dat maakte de wedstrijd niet echt spannender. De wisselspelers bij DSO schoten er nog een paar ballen in en uiteindelijk werd er eenvoudig gewonnen met 15-8.

Elk seizoen heb je er wel een wedstrijd tussen zitten waar er niet altijd uitkomt wat er wel in zit en die heeft DSO nu gelukkig maar gehad. DSO mag ook zeker wel positief zijn, want er zijn wel gewoon weer 2 punten gepakt. Winnen blijft het belangrijkste, maar dat DSO dat graag met mooi spel en veel goals wil doen is natuurlijk alleen maar een mooi uitgangspunt. Volgende week staat alweer de laatste wedstrijden van 2023 op het programma voor de selectie. Laten we het jaar dan ook mooi met z’n allen afsluiten! DSO 2 speelt tegen Juliana 3 om 15:10 uur en gelijk daarna om 16:20 uur speelt DSO 1 tegen Oranje Zwart 1. Met de E1 en E2 als teams van de week, wordt het vooraf in ieder geval weer een feestje!