DSO wint in Zevenbergen opnieuw van Focus

28 januari 2024door Webmaster

Met weer maar eens 4 punten op zak voor de selectie, stonden nou weer 2 uitwedstrijden op het programma. DSO 2 had een flinke reis voor de boeg naar Arnemuiden om tegen TOP 4 te spelen. Thuis werd nog gewonnen, maar nu trok TOP aan het langste eind. Dan maar snel de pijlen richten op de belangrijke wedstrijd tegen en bij Atlas volgende week. DSO 1 mocht deze week op bezoek bij Focus. De wedstrijd was om de hoek, want deze werd gespeeld in de Borgh in Zevenbergen. Mede daardoor zaten er weer aardig wat DSO-fans op de tribune in de verder maar sfeerloze hal.

Focus kwam nog verrassend voor met 2-0, maar dat bracht DSO verder geen seconde in paniek. Toch leek het ontbreken van een echte wedstrijdsfeer enige invloed te hebben op de ploeg. Er werd niet slecht gespeeld, maar de echte scherpte bleek toch niet echt aanwezig. Ondanks dat kwam DSO wel voor met 2-4 en was het vooral wachten totdat de machine echt ging draaien. DSO liep langzaam uit naar 4-9, maar met 2 schoten zette Focus de ruststand op 6-9. Iedereen had in de rust toch een vreemd gevoel, want het ging eigenlijk wel goed maar het voelde toch wat gezapig.

Na rust was het volledig eenrichtingsverkeer. Het was dat DSO ook in de tweede helft niet heel scherp was in de afronding, want anders had het zeker een flinke uitslag kunnen worden. DSO liep uit naar 6-14 en na 16 minuten maakte Focus pas hun eerste en enige doelpunt van de tweede helft. 7-14. De meegereisde reserves kregen nog wat speeltijd, waaronder 4 spelers van de A1, en de wedstrijd zou uiteindelijk eindigen in 7-18. Een ruime overwinning, maar zoals gezegd bleef er toch een vreemd gevoel hangen. Met het verrassende verlies van concurrent Keep-Fit tegen ’t Capproen en met het selectieuitje ’s-avonds had DSO een dubbele mooie afsluiting van de zaterdag. Volgende week mag DSO op bezoek bij de rode lantaarn drager Conventus. Die wedstrijd start om 17:20 uur.