DSO thuis veel te sterk voor ’t Capproen

21 januari 2024door Webmaster

Met het mooie weekend van vorige week nog in gedachten, was het nu zaak voor de selectie om de euforie op zij te zetten en weer over te gaan naar wat voor deze week nodig was om 4 punten te halen. Voor DSO 2 kwam TOGO 2 op bezoek. De eerste wedstrijd gingen de punten naar de bezoekers van vandaag, maar inmiddels heeft DSO hen ingehaald op de ranglijst. DSO speelde een goede wedstrijd, maar het lukte maar niet om echt het verschil te maken. Pas na rust wist DSO met 10-7 een goed gaatje te slaan en werd er uiteindelijk verdiend met 16-11 gewonnen. Door deze overwinning heeft DSO nu een gaatje geslagen naar plek 5 en staan ze dus steviger op plek 4. Voor DSO 1 kwam ’t Capproen op bezoek. Uit werd met 9-14 gewonnen, al was dat zeker niet een wedstrijd om over naar huis te schrijven. Het was vooral belangrijk voor DSO om de lijn van vorige week door te trekken en scherp de wedstrijd in te gaan. Het team van de week waren de toppers van de E3.

DSO liet al snel zien dat er maar 1 ploeg was die deze wedstrijd ging winnen en kwamen al snel met 2-0 voor. Ze wisten aanvallend een legio aan kansen te creëren, misten nog wel eens 100% kansen, maar liepen redelijk eenvoudig uit tot 6-1. Verdedigend werd er weer goed druk gegeven en ook al kwam er wel een kans dan wist DSO die toch snel te onderscheppen. Met kansen op zowel de doorbraak, de korte kans en het afstandsschot zaten er een paar hele mooie aanvallen tussen. In het eerste aanvalsvak werd er met scherp geschoten en het tweede aanvalsvak wist ondanks de lengte heer tegen ook mee te blijven scoren. DSO liep uit steeds verder uit, 8-2, 10-3 en ging rusten met 13-4. Een eerste helft waar weinig op aan te merken was.

De tweede helft liep het een stuk moeizamer, althans de kansen werden simpelweg niet afgemaakt. Die waren er namelijk nog steeds meer dan genoeg, met daarbij meerdere keren ook wat pech met ballen die terug uit de korf draaiden. Verdedigend bleef DSO gewoon hun ding doen en wist ’t Capproen mede daardoor nooit echt in de wedstrijd te komen. De ploegen bleven deze helft om de beurt scoren tot de 17-8 al was het slotsalvo voor DSO die met 20-8 de overwinning binnen sleepten.

Weer een 4 punten weekend voor de DSO-selectie. Volgende week gaat DSO 2 op bezoek bij TOP 4 om 13:50 uur in Arnemuiden en voor DSO 1 staat de derby weer op het programma tegen Focus 1. Die wedstrijd wordt in de Borgh in Zevenbergen gespeeld om 14:00 uur. Tot dan!