DSO overklast Conventus na een speciale middag

4 februari 2024door Webmaster

We kunnen terugkijken op wederom een speciaal weekend voor DSO. Een weekend waarbij DSO weer heeft laten blijken niet zomaar een vereniging te zijn, maar een vereniging die af en toe heel speciale dingen doet. Naast dat de selectie moest korfballen, kan de gebeurtenis die rond half 3 plaatsvond namelijk niet onbenoemd worden. Ies Hollemans die al meer dan 60 jaar lid is, erelid is, hoofdtrainer is geweest en (wat misschien wel bovenaan staat) nog steeds actief korfballer is, wordt deze week namelijk 75 jaar (!) en werd daarom flink in het zonnetje gezet. Veel leden en mensen die Ies een warm hart toedragen waren hiervoor naar de Niervaert gekomen. Jaap Nederlof had namens de KNKV de moeite genomen om Ies te komen feliciteren en een presentje te overhandigen. Uiteraard had het bestuur ook wat voor hem geregeld en naast dat een groot deel van de selectie ook aanwezig was hadden zij ook een mooi pakket voor Ies als cadeau. Na de nodige aanmoedigen in de eerste helft van DSO 6, waarbij Ies ook nog eens scoorde, ging de selectie uiteindelijk op pad voor hun eigen wedstrijden.

DSO 2 ging naar concurrent Atlas. Thuis was het een spannende pot die eindigde in 14-14 en dit spelverloop was nu ook weer de verwachting. Met rust was het 7-5, maar met nog 8 minuten te gaan 12-9 en uiteindelijk 16-12 verlies trok DSO helaas aan het kortste eind. Voor DSO 1 stond de wedstrijd tegen Conventus op het programma. Thuis werd ruim gewonnen met 25-11 en dat was nu ook weer het doel. Dat dat werd gehaald daar leek het in de beginfase nog niet op. DSO kwam in de eerste beste aanval wel met 0-1 voor, maar met al 17 minuten gespeeld te hebben was het ‘pas’ 1-4. Kansen genoeg, maar nu nog afmaken. Iets wat de resterende tijd van de eerste helft wel lukte. Met mooie acties, waar ook nog eens op wordt getraind, liep DSO simpel uit. Afstandsschoten, doorloopballen het maakte allemaal maar weinig uit. DSO maakte er nog 9 bij en Conventus nog 1, dus gingen de ploegen rusten met 2-13.

Het devies voor de tweede helft was het verschil zo groot mogelijk maken. Concurrent Korbatjo heeft momenteel een beter doelsaldo en vandaag was de kans om eventueel weer wat in te lopen. Na rust bleef de doelpuntenmachine lekker draaien, met onder andere ook gelijk een goal in de eerste aanval van de tweede helft. DSO kwam al snel op 2-18, Conventus deed nog wat terug 4-18  en daarna gingen er nog wat doelpunten snel op en neer tot de 6-21. DSO gaf weer even een teug gas erbij en maakte er 6-25 van. Dan gaat het vizier al snel richting de 30, wat helaas net niet ging lukken. De meegereisde reserves van DSO 2 kregen uiteraard nog speeltijd, mede door jammer genoeg een blessure van een van de heren. Uiteindelijk na nog een eindsprintje floot de scheidsrechter af bij een stand van 7-29. Een ruime overwinning en iedereen op het scoreformulier, een mooie avond dus.

Nu 2 weekenden rust (naast carnaval natuurlijk) zonder wedstrijden en daarna op 24 februari weer 2 belangrijke wedstrijden voor de selectie. DSO 2 mag om 15:20 uur tegen Tjoba 4 die onderaan staan met 1 punt, maar nog wel 2 wedstrijden tegoed hebben. Voor DSO 1 staat de wedstrijd tegen concurrent Keep-Fit op het programma, die start om 16:30 uur. Dus trek je gele kloffie weer uit de kast en kom met z’n allen richting de Niervaert!