DSO ook een flinke maat te groot voor Oranje Zwart

17 december 2023door Webmaster

Met de laatste wedstrijd van 2023 voor de boeg, mag de DSO selectie met een positieve blik terugkijken op de eerste helft van dit korfbaljaar. DSO 2 werd op het veld kampioen, DSO 1 speelde meerdere hele goede wedstrijden maar kwamen voor dat feestje een paar goals te kort. In de zaal lopen de ploegen ook nog op schema. DSO 2 draait goed mee in de middenmoot en het eerste staat samen met Korbatjo nog ongeslagen bovenaan. Juliana 3 is de laatste tegenstander in dit kalenderjaar voor DSO 2. Een zeer ervaren ploeg die ook makkelijk aan hun doelpunten komen. Toch wist het tweede er een mooie wedstrijd van te maken. Juliana kwam al snel op voorsprong, maar DSO liet het verschil nooit echt groot worden. Uiteindelijk wisten de bezoekers met 14-19 te winnen, maar toch mag het tweede dit jaar met een goed gevoel afsluiten.

Voor DSO 1 kwam Oranje Zwart op bezoek. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn voor onze geelzwarte trein, maar ook dit kunnen we elke week blijven benoemen, je moet ‘ze’ wel eerst gewoon maken. Het E1 en het E2 waren de ‘Teams van de week’ en die gingen er wel voor zorgen dat DSO in de zaal ongeslagen het jaar uit gaat. Eigenlijk net als elke thuiswedstrijd kwam DSO met 1-0 voor. Wat een kracht van ons vlaggenschip is gebleken, is dat zij over alle schijven gevaarlijk kunnen zijn en ook tegen Oranje Zwart was dat het geval. DSO liep eenvoudig uit naar een 7-0 voorsprong, gemaakt door 6 verschillende spelers. Pas na 17 minuten wisten de bezoekers wat terug te doen. DSO liep weer verder uit naar 9-1. Ze leken toen even in te dutten, waardoor Oranje Zwart terug kwam naar 9-4, maar zette met 2 goals nog even aan waardoor de ploegen gingen rusten met 11-4.

11 goals was gewoon goed, 4 goals tegen was perfect. Veel ballen weer onderschept nog voordat de tegenstander een kans kon nemen, zelf aanvallen gespeelt waarbij de tegenstanders niet konden volgen wat er gebeurde. Oftewel een prima 1e helft. Na rust kwam DSO niet scherp genoeg de kleedkamers uit. 2 goals tegen, slordige passing, ze moesten weer snel schakelen naar hoe ze bezig waren voor rust. DSO bleef ondanks dat wel gewoon scoren en na 10 minuten stond het alweer 15-8. Een korte hapering zorgde ervoor dat Oranje Zwart weer even op 6 verschil kon komen, 16-10, maar met 8 goals in de laatste 10 minuten stelde DSO nog even orde op zaken. Er werd gewonnen met 24-11. DSO kon zo weer een goede overwinning bijschrijven, wat alweer de 6e op rij was in dit zaalseizoen. Zelf wéér boven de 20 goals, de tegenstander weer rond de 10 goals gehouden en alle basisspelers op het scoreformulier, dus een mooie afsluiter van dit jaar.

Nu heeft de selectie een paar weken rust en dan kan de voorbereiding beginnen voor de eerstkomende wedstrijden op zaterdag 13 januari. DSO 2 mag uit bij Seolto 2, om 15:45 uur. En voor DSO 1 staat de topper tegen medekoploper Korbatjo op het programma. Die wedstrijd wordt om 20:10 uur gespeeld in sporthal de Boogerd in Oud-Beijerland. Tijdens deze wedstrijd kunnen we jullie support meer dan goed gebruiken! Dus hopelijk tot dan! Namens de selectie wensen we alle leden van DSO en iedereen die DSO een warm hart toedraagt fijne feestdagen een sportief nieuw jaar!