DSO wint in het hol van de leeuw van Korbatjo

15 januari 2024door Webmaster

Na een paar weken vrij te zijn geweest tijdens de kerstdagen en de jaarwisseling, kwamen er een paar zeer belangrijke wedstrijden aan voor de DSO-selectie. Het 2e mocht ’s-middags al op pad richting Vlissingen om tegen Seolto te spelen. Waar de wedstrijd voor DSO vooral in het teken stond van heel veel kansen missen, leek het met nog een paar minuten te gaan en 12-11 achter een lastige klus. Op z’n Duits zoals we dat wel kunnen noemen, maakten ze in de slotminuten toch nog 3 goals waardoor ze met 12-14 de 2 punten via Oud-Beijerland mee naar Klundert namen. Daarna was het de beurt aan DSO 1 die een dag zouden beleven welke je als korfballer waarschijnlijk niet heel vaak zult meemaken. De tegenstander van de dag was medekoploper Korbatjo. Die hadden zichzelf voor de wedstrijd nog als topfavoriet uitgeroepen, wat gezien het feit dat ze buiten 1e klasse spelen ook niet heel gek is. DSO zou er echter alles aan doen om de zegereeks door te trekken en ook de punten uit Oud-Beijerland mee naar Klundert te nemen. Aan de support zou het in ieder geval niet liggen, want er kwam een volle bus met supporters mee en met de fans erbij die zelf kwamen gereden zaten er zo’n 80 man op de tribunes. Het sfeerteam was ook weer ontwaakt en samen met alle supporters hebben die de hele wedstrijd voor een prachtige sfeer gezorgd en het team vooruit geschreeuwd.

Het wedstrijdplan was duidelijk, nu alleen nog de uitvoering. Net als zo vaak begon DSO weer goed aan de wedstrijd, de bal werd snel onderschept en er werd meteen de 0-1 gemaakt. Met 2 doelpunten op rij kwam Korbatjo voor met 2-1 en met een stand van 4-4 na 6 minuten hadden de supporters zeker niets te klagen. DSO was qua spel in de beginfase wel de bovenliggende partij. Ze wisten ook elke keer de voorsprong te pakken, maar het lukte maar niet om echt een verschil te maken. Pas toen het vlaggenschip bij een stand van 5-6 na 10 minuten meer grip kreeg in de verdediging en de aanval daardoor meer tijd om te scoren wist DSO eindelijk een gat te slaan naar 5-10. Bij de 6-12 paste Korbatjo hun tactiek aan en gingen ze achterverdedigen. Hier was DSO mede door de wedstrijden van vorig jaar op voorbereid, maar toch is het dan altijd weer even zoeken. Het hielp Korbatjo wel, want die kwamen terug naar 9-12. Toch wist DSO voor te blijven en gingen de ploegen met 10-13 rusten.

Een mooie pot tot dusverre, waar van alles in zat. Voor DSO de taak om rustig en geconcentreerd te blijven. Mocht het spannend worden op het einde dan wisten ze wat ze moesten doen, daar was ook op getraind. In de beginfase van de tweede helft bleef het verschil op 3 goals verschil hangen, al leek het er eerder op dat Korbatjo langs zij zou komen in plaats van dat DSO het gat weer groter zou maken. Na de 13-16 ging DSO aanvallend een mindere fase in. Het was heel erg zoeken en het werd daardoor slordiger. Korbatjo maakte daar dankbaar gebruik van en wist de stand gelijk te trekken, 16-16. Met nog iets meer dan 10 minuten op de klok lag de wedstrijd weer helemaal open en liep de spanning in de zaal op. Gelukkig wist DSO zich weer bij elkaar te rapen en pakten weer de voorsprong die ze de hele wedstrijd al hadden, 16-18. Met weer een tegendoelpunt in de eerst volgende aanval bleef Korbatjo aanhaken, maar met de 17-19 gaf DSO zichzelf weer wat lucht. Toen de Oud-Beijerlanders vlak voor tijd weer aansloten met 18-19, kwam de training op een spannende slotfase toch van pas. De ploeg uit Klundert is jong, maar speelde de laatste paar minuten heel volwassen. Toen onder deze hoge druk via een strafworp de 18-20 werd gemaakt, bleek de wedstrijd gespeeld en werd met de 18-21 via een doorloopbal de wedstrijd in het slot gegooid.

Twee zwaarbevochten, maar dik verdiende punten gingen mee naar Klundert en dat werd dan ook gevierd met de meegereisde supporters. Supporters bedankt voor het massaal meereizen en steunen van ons vlaggenschip. Dit was een avond die we niet snel zullen vergeten. DSO heeft met deze overwinning een mooie stap gezet, maar ze zijn er nog zeker niet. Er zijn namelijk nog gewoon 7 wedstrijden te gaan, waarbij DSO ze alle 7 scherp en met beleving in zullen moeten gaan. Te beginnen met volgende week. DSO 2 hoopt zichzelf dan te revancheren tegen TOGO 2 om 15:20 uur. Aansluitend speelt DSO 1 tegen ’t Capproen om 16:30 uur. Hopelijk zien we jullie dan allemaal weer!