DSO kan zich gaan opmaken voor kampioenskraker

10 maart 2024door Webmaster

Voor de DSO selectie stonden er voor dit weekend nog 2 competitiewedstrijden op het programma. DSO 2 ging op bezoek bij Juliana 3 in Oud-Gastel. Waar DSO de eerste helft nog goed meeging, was dat de 2e helft jammer genoeg niet meer zo. Want na een ruststand van 8-6, scoorde Juliana er na rust rustig op los en lukte dat DSO niet meer. Eindstand 21-9. Nu snel de knop om naar volgende week waarin de wedstrijd tegen de rode lantaarn Seolto 2 op ze wacht. Die wedstrijd start om 15:20 uur. Voor DSO 1 stond de eerste van de 2 finales op het wedstrijdschema. Deze eerste finale was tegen en bij Oranje-Zwart. Thuis werd er ruim gewonnen door DSO met 24-12, maar Oranje-Zwart heeft de laatste wedstrijden laten zien ook makkelijk 15+ goals te kunnen maken. Voor DSO stond er echter maar 1 ding boven aan het lijstje en dat was 2 punten mee naar huis nemen. Mooi spel en een goed gevoel meenemen naar de week erna zou mooi meegenomen zijn, maar eerst maar eens winnen.

DSO begon heel scherp aan de wedstrijd door snel te onderscheppen en meteen de 0-1 op het bord te zetten, maar daarna was het zoeken. De aanvallen waren zeker niet slecht en kansen werden genoeg gecreëerd, maar misschien dat de ploeg de eerste helft meer bezig was met het niet spannend laten worden dan met echt vrijuit korfballen. Toch kwam DSO wel met 0-4 voor, voornamelijk omdat de ploeg verdedigend zeer sterk was. Oranje-Zwart deed wat terug en kwam op 2-4. Met een kleine eindsprint met 3 goals vlak voor rust zette DSO de ruststand op 2-7.

Na rust was het devies positief blijven en afronden, afronden en nog eens afronden. Uiteraard was concurrent Korbatjo komen kijken als voorbereiding op volgende week, maar of ze veel wijzer zijn geworden is nog maar de vraag. Ook in de beginfase van de tweede helft was het nog even zoeken voor DSO, maar we weten ook als die machine opeens aanschiet dan schiet hij ook altijd goed aan. Oranje-Zwart leek nog even terug in de wedstrijd te komen na de 6-9, maar toen kwam DSO op gang. Met 5 goals op rij van 5 verschillende spelers liep DSO weer uit naar een ruime marge, 6-14. Net als in de eerste helft was DSO ook nu weer scherp in de slotminuten, al werd die slotfase jammer genoeg ingeluid met een blessure waarvan het nog maar de vraag is of die volgende week over is. Maar na de 8-14 van de thuisploeg wist DSO er nog 4 bij te prikken in een paar minuten tijd. Eindstand 9-18, oftewel de 2 punten in de pocket waar DSO ook voor kwam.

Gewoon weer een goede overwinning waarin DSO met vlagen liet zien dat ze heel erg goed kunnen korfballen en daar kunnen ze genoeg vertrouwen uit halen richting komende week. Dat deze 2 punten belangrijk waren is een understatement, want DSO is nu al zeker van promotie naar de 2e klasse! Een top prestatie natuurlijk, maar nu eerst de knop om naar de laatste wedstrijd, want volgende week kan in de kampioenskraker de kers op de taart worden gezet. Bij winst van DSO in die wedstrijd is het naast het kampioensschap ook zo goed als zeker dat Korbatjo niet zal promoveren dus de druk ligt dan ook volledig bij de Oud-Beijerlanders. Dus trek je geel zwarte kloffie aan en kom ons vlaggenschip aan het kampioenschap helpen. De kampioenswedstrijd start om 16:30 uur in de Niervaert, maar kom op tijd als je een mooi plekje wil want het belooft een drukke bedoening te worden! Tot dan allemaal!