DSO en Keep-Fit verdelen de punten

25 februari 2024door Webmaster

Na een korte carnavalsonderbreking stonden er weer wedstrijden op het programma voor de selectie. Voor het tweede was dit een belangrijke, want door te winnen of gelijk te spelen tegen Tjoba zou handhaving al een zekerheid zijn. Gelukkig deed DSO 2 wat het moest doen en pakten ze de punten door te winnen met 12-11. Heel mooi was het misschien niet maar soms zijn de punten belangrijker dan dat. Al maakten ze het zichzelf nog wel lastig, want ze verspeelden bijna een 10-6 voorsprong. Daarna was het de beurt aan DSO 1. Nummer 3 Keep-Fit kwam op bezoek. In Roosendaal was het een spannende pot en daar wist DSO uiteindelijk net aan het langste eind te trekken. De tribunes waren in ieder geval goed gevuld en de toppers van de F1 en F2 waren de teams van de week.

Op het begin van de wedstrijd ging het hard met de doelpunten. De bezoekers pakten eerst de leiding, maar meteen in de aanval daarna maakte DSO al weer gelijk. Ook het tweede aanvalsvak begon scherp en zorgde voor de eerste voorsprong voor de Klundertenaren, 3-1. Toen het na 6 minuten al 4-2 stond kon het wel eens een doelpuntenfestijn gaan worden, maar helaas voor de bezoekers werd het meer een schaakspel. DSO had in de beginfase wel de overhand. Keep-Fit kon niet omgaan met de druk die DSO ze oplegde met veel acties naar binnen. Ze maakten meerdere overtredingen en door 3 strafworpen op rij te maken, maakte DSO daar dankbaar gebruik van en kwamen ze op een gat van 4 verschil namelijk 7-3. Na een blessure behandeling van 1 van de dames van Keep-Fit was DSO op een of andere manier heel hun ritme kwijt. Slordigheden in de passing en meerdere éénschotsaanvallen, zorgde ervoor dat ze aanvallend ook niet op gang kwamen. Nu was het ook andersom, Keep-Fit ging druk naar binnen leggen, DSO maakte de overtredingen en mede door een vrije bal en 2 strafworpen gingen de bezoekers zelfs met een 7-8 voorsprong de rust in.

Koppen bij elkaar steken in de rust, borst vooruit, kin omhoog en de tweede helft het spel van het eerste kwartier weer oppakken. Helaas kwam Keep-Fit scherp de kleedkamers uit, want de eerste beste bal was meteen raak. Bij DSO wilde het aanvallend nog steeds niet lukken, althans grote kansen waren er genoeg, maar die bal wilde er maar niet in. Met weer een strafworp wist DSO, na 20 minuten niet te hebben gescoord, eindelijk weer een goal te maken. 8-10. Heel even begon het weer te lopen, want 3 minuten later wist DSO de gelijkmaker er al in te schieten. 10-10. Nu waren het de bezoekers die een kwartier aan een stuk niet wisten te scoren, maar ons vlaggenschip wist daar jammer genoeg geen gebruik van te maken. Ook voor DSO duurde het namelijk weer een tijdje voordat de bal erin ging. Toen met nog een kleine 2 minuten op de klok de 12-11 erin ging leek DSO de wedstrijd naar zich toe te trekken, maar direct in de aanval daarna stond de gelijkmaker alweer op het scorebord. 12-12, en daar zou het ook bij blijven.

Uiteindelijk een uitslag die gezien het wedstrijdverloop ook wel terecht was. Voor DSO de taak om te voorkomen dat zo’n scoringsdip de laatste 3 wedstrijden nog een keer voor gaat komen. Het puntje zorgt er wel voor dat DSO nog steeds alleen boven aan staat en nog steeds ongeslagen is. Volgende week mag DSO 1 op bezoek bij ZKV en DSO 2 mag op bezoek bij koploper ONDO.