Wedstrijdverslag van Scheldevogels 5 tegen DSO 7

14 april 2013door Webmaster

Het was eindelijk goed weer om in de tuin te werken op zaterdag 13 april 2013. Mensen die mij kennen zullen direct hebben geweten dat ik ‘s ochtends net na 8 uur het tuingereedschap uit het vet heb gehaald om lustig met schoffel, schrepel, harken etc. aan de slag te gaan. Het was nodig. Met het gevoel dat ik na november niet meer in de tuin ben geweest, ging ik…. Om een lang verhaal kort te maken…. het was plotseling tegen half een, en ik werd verwacht bij de korfbal!

Snel de spullen gepakt en de auto in gesprongen. Nog niet helemaal gewend aan het zomerseizoen (vorige wedstrijd gaf daar zeker geen aanleiding voor), zette ik de auto netjes voor sporthal de Niervaert. Al lopend naar de ingang kwam Corry van Bezooien langs. “Je moet een straatje verder zijn hoor Karel” riep ze vrolijk.
Sapperdeflap! Dat had eigenlijk niemand moeten zien. Ik was er zelf ook wel achter gekomen, maar het leed was al geschied.
Met het schaamrood op de kaken kwam ik enkele ogenblikken later bij de korfbal aan. Aan de lachende gezichten merkte ik dat iedereen al op de hoogte was….

Op naar Bergen op zoom. Aan het eind van de rit leidde het navigatiesysteem ons door smalle straatjes waardoor het besef van plaats verloren ging. Toen ik zei, “nu weet ik waar we zijn, hier is de Bierwinkel” werd er gelachen op de achterbank. Iedereen heeft toch wel van die herkenningspunten…?

Via een op een oprit lijkend pad kwamen we bij het korfbalveld.
Na het omkleden gingen we warmlopen en kon de scheidsrechter aan de slag. Het viel tegen. Bij de Scheldevogels vlogen de ballen er gemakkelijk in. Wij konden de achterstand tijdens de wedstrijd beperkt houden tot 2 punten. Na de start van de tweede helft ging het nog minder. Bij Ies liepen de emoties op vanwege onterechte strafworpen etc., maar een gele kaart werd voorkomen. We spelen ten slotte in het Zevende.

De scheidsrechter floot na 35 minuten af met een stand van 11-7. Het is maar goed dat Corry van Bezooien en Johan Vermeulen meespeelden, want die hebben respectievelijk 3 en 4 punten gezet. De rest van het team (ja, ik ook) kon er niet veel van bakken.

Volgende keer zal het toch wel beter gaan? We zullen het zien.