Wederom winst voor DSO C1

18 november 2012door Webmaster

Voor DSO C1 stond afgelopen zaterdag een middagmatinee op het programma. Om 14.15 uur moest er gespeeld worden bij Keep fit in Roosendaal in Roosendaal. Omdat Wouter de hele week had lopen tobben met zijn astma, en het niet zeker was of hij een volle wedstrijd vol kon houden, werd een extra beroep gedaan op Lieke. Hiervoor nogmaals een dankwoord voor de welwillendheid van Lieke en de leiding van haar team.

Bij aankomst in Roosendaal bleek meteen dat er op topniveau gesport werd op het sportcomplex. Er was namelijk een wildcard toernooi aan de gang voor het ABN Amro tennistoernooi in Ahoy. In de andere zaal, waar het C1 moest spelen, was men nog druk in de weer met het afbreken van een indoor braderie. Door vereende krachten wist men de zaal toch speelklaar te krijgen, zodat ook daar op topniveau gespeeld kan gaan worden.

Ouders en grootouders namens plaats op de zeer wankelige tribune, en na het inschieten kon er begonnen worden met de wedstrijd tegen Keep fit.

Werd er vorige week nog gestart met een koude diesel, en kwam het langzaam op gang; deze week werd er gestart met een opgewarmde v8 motor: binnen 40 seconden stond de 0-1 op het scorebord en in het notitieboekje (welke door Lieke bijgehouden werd, aangezien ze reserve stond). Na een flitsende aanval scoorde Esmeralda de openingstreffer. Keep fit leek echter ook een v8 motor ingebouwd te hebben, want bij hun eerste de beste aanval trokken ze de stand gelijk.

Een spannend begin van de wedstrijd, waardoor op de tribune meteen geconcludeerd werd dat het ditmaal wellicht niet zo gemakkelijk zou worden. Er was namelijk wel wat tegenstand te duchten, zo leek het.

Leek, want vrij rap liep DSO uit naar een 1-4 voorsprong, maar ook Keep Fit bleef haar puntje pakken en wist tot 2-4 terug te komen. Toch was het allemaal niet zo sprankelend als dat het scoreverloop deed vermoeden. Keep fit bracht veel strijd en behoorlijk korfbal, maar had het schotvizier niet erg scherp staan (gelukkig maar). Ook van de kant van DSO werd er veel strijd geleverd (Wouter lag met zijn verdedigende dame te rollebollen op de grond om een bal met succes in het aanvalsvak te houden) wat resulteerde in een 2-5 (2-5 door Marissa) voorsprong met rust.

2-5? Was dat vorige week ook niet zo? Ja. Ook de vorige week met 11-3 gewonnen wedstrijd tegen Voltreffers had een 5-2 ruststand op de borden. Maar toch moest men zich niet te rijk rekenen. De buit was echt nog niet binnen, zo peperden Miranda en Irene in. Uit voorzorg werd Wouter in de rust gewisseld voor Lieke, en mocht hij voor bewezen dienst gaan rusten.

In de tweede helft werd de strijd weer opgepakt, al bleef keep fit veel tegenstand bieden, wat voor Keep fit geen punten opleverde, en DSO de korf wel wist te vinden. Onder andere Rudy, Anne, Francien en Lieke waren daar verantwoordelijk voor. Veel strijd, maar geen hoge-school korfbal. Eerder ‘hotseknotseflipperkast’-korfbal die met (zo leek het) een met vaseline ingesmeerde bal gespeeld werd. Het was voor beide teams een kunst om de bal onder controle te krijgen en hem niet uit de handen te laten glippen.

Menno was na een minuut of 10 in de tweede helft helemaal leeggespeeld en z’n broer Wouter (die weer op adem had kunnen komen) nam de mannelijke honneurs weer waar. Vele kansen brachten voor DSO toch nog 6 punten en slechts 1 tegenpunt.  Gedurende de tweede helft bleek het verzet van Keep fit gebroken en kon er dus uitgebouwd worden naar een 3-11 voorsprong.

3-11? Dat was het vorige week ook… Ja, lieve lezers, het C1 is erg constant is de uitslagen van de eerste 2 zaalcompetitiewedstrijden. In beide wedstrijden 5-2 met rust voor, met een eindstand van 11-3.

Om het verslag positief te beeindigen: een goede, zakelijke overwinning. 22 doelpunten voor en 6 doelpunten tegen, een goede start van het zaalkorfbalseizoen. Aanstaande zaterdag deze lijn maar doorzetten tegen VIOS C1, waarvan in de veldcompetitie nog werd verloren met 8-5.

Jouw wedstrijdverslag ook op www.korfbal.net ? Mail hem dan naar verslag@korfbal.net