DSO A1 wint boeiend duel van PKC

18 november 2012door Webmaster

DSO A1 moest zaterdagavond om 19.00 aantreden tegen PKC A6 in Papendrecht. Door de afwezigheid van Arthur en Anika gingen Hilbert, Cars en Nikki mee. Hilbert zou ook in de basis starten. De opstelling was opnieuw anders, met Luuk, Tim, Marieke en Liza in de verdediging en Jean-Paul, Hilbert, Marloes en Annemiek in de aanval.

De openingsfase was er 1 om van te smullen. Veel goals, mooie acties en goed samenspel van beide ploegen. Beide vakken draaiden goed. In het eerste aanvalsvak moest het vooral van de heren komen, in het andere vak juist van de dames. Het werd in beide vakken steeds goed neer gezet, waardoor Liza, Luuk en met name Jean-Paul veel doelpunten konden maken. Halverwege de eerste helft viel bij PKC de beste dame uit, iets wat je niemand gunt, maar we waren er toch wel blij mee. PKC bleef mee scoren, vooral door schoten van afstand zonder dat er een vang stond. Doordat bij DSO ook andere spelers gingen scoren, behield DSO knap de voorsprong.

De tweede helft begon wat moeizaam, maar toen DSO opnieuw op gang kwam was het gat geslagen en kon PKC niet meer dichterbij komen. Cars en Nikki mochten ook nog even meedoen. In de slotfase van de wedstrijd verslapte DSO wat en kon het geen vuist meer maken. PKC kwam, met 7 spelers, zelfs nog wat dichterbij, maar de overwinning van DSO kwam niet meer in gevaar. Eindstand 13-17.

30 goals, een leuke wedstrijd om te zien. Aanvallend liep het vandaag prima. Beide vakken draaiden goed, waardoor de coaches eindelijk een juiste formule lijken te hebben gevonden. Verdedigend werd er nog wel een hoop weg gegeven, hier zal de komende weken weer flink op getraind worden. Door deze overwinning staat DSO bovenaan en ligt het dus op koers voor het kampioenschap. Volgende week speelt DSO thuis tegen OZC. Op papier een zwakke tegenstander.