Verslag Blauw Wit- DSO

12 februari 2012door Webmaster

DSO speelde zaterdag de return tegen Blauw Wit uit in Kloetinge. Met nog 3 wedstrijden te gaan zijn er nog 3 teams over in deze competitie die kans maken op de titel. DSO en Blauw Wit zijn beide titelkandidaten. Blauw wit heeft thuis nog geen enkele wedstrijd verloren en gemiddeld scoren zij  meer doelpunten per wedstrijd dan DSO. Al op voorhand beloofde dit dus een spannende wedstrijd te worden.

DSO ging van start in deze opstelling. aanval: Rubin, Olaf, Stefanie en Tessy. Verdediging: Remco, Jasper, Carola en Debora. Reserves: Jeanine en Corné.

Blauw wit ging het beste van start en kwam dankzij twee rake schoten op een 2-0 voorsprong. DSO kreeg kansen zat, maar de ballen vielen er allemaal net niet in. Er werd zelfs een strafworp gemist. Uiteindelijk was het Carola Eland die 2 doelpunten scoorden dankzij een schitterende doorloopbal en een kort schotje. Olaf en Stefanie trokken de lijn voort en voor het eerst kwamen wij deze wedstrijd op voorsprong 2-4.

Helaas werd de 1e tegenaanval gelijk een doelpunt, maar Remco zorgde ervoor dat er toch weer 2 punten verschil op het scorebord kwamen te staan. Het leek wel een herhaling van de vorige 10 minuten, want het waren wederom Stefanie en Olaf die de voorsprong verder uitbouwde. 3-7. En ook nu werd de 1e tegenaanval meteen een doelpunt. DSO ging met een voorsprong de kleedkamers in. Na rust kwamen we duidelijk scherper uit de kleedkamers. Jasper scoorde het eerste doelpunt na rust. 4-8 Er werd al de gehele wedstrijd goed verdedigd, maar nu kreeg Blauw wit de bal niet meer in de buurt van de korf. Terwijl bij ons de ballen er makkelijker in gingen vallen. Er kwamen nog mooiere aanvallen te voorschijn en voordat je het wist stond er een stand van 5-15 op het scorebord. Remco scoorde na rust 6 doelpunten! DSO speelde uiteindelijk een zeer goede wedstrijd en voornamelijk 2e helft. De einduitslag 7-19.

Hierdoor was de eerste verliespartij thuis een feit voor Blauw wit en wat voor één! Blauw wit haakt nu definitief af in de titelstrijd.

Wie hebben er deze week gescoord? Remco 7x,  Olaf 4x, Rubin 3x, Carola 2x, Stefanie 2x en Jasper 1x

Samen met Togo hebben we de plaatsen 1 en 2 in het bezit, want we zijn beiden niet meer in te halen door de andere ploegen. Met nog 2 wedstrijden te gaan mogen wij nu gaan uitvechten wie er met de titel vandoor gaat. Over 2 weken speelt DSO in Goes tegen TOGO. Zoals jullie hebben kunnen lezen wordt dit een belangrijk duel voor beide ploegen. We hebben de steun van het publiek dan ook hard nodig, dus we hopen dat we met veel DSO leden die kant uit kunnen gaan!

Groetjes Debora