Mini Toernooi 2012 – Incl. foto’s

12 februari 2012door Webmaster

Op woensdagmiddag 8 februari is het mini toernooi weer gehouden. Het toernooi en de spelletjes waren weer een groot succes, met ruim 110 kinderen die in de sporthal aanwezig waren. Aangezien de kinderen ook ouders, broertjes, zusjes en andere familieleden zoals opa’s en oma’s hadden meegenomen was het weer heel erg gezellig druk.

Bij de spelletjes krioelde het van de kinderen uit de groepen 1 en 2, dus rond de 4 en  5 jaar oud. Deze kinderen hebben kunnen ruiken aan het korfbal en de gezelligheid bij DSO en we hopen dat er weer een aantal op de zaterdagochtend komen meetrainen bij de kangoeroes.

Voor de kinderen uit de groepen 3 en 4 was er weer een korfbaltoernooi waar we weer een extra team aan konden laten meedoen. De Klunderts scholen waren goed vertegenwoordigd: De Rietvest met 3 teams, De Cocon met 1 team, De Molenvliet met 3 teams en Het Bastion zelfs met 6 teams. Deze teams speelden in totaal 21 wedstrijden en namen na de wedstrijd ook allemaal nog strafworpen. Samen met de strafworpen werd er iedere wedstrijd weer lekker gescoord, tot soms wel 15 doelpunten in 1 wedstrijd. Het was snel duidelijk dat er wel veel korfballers op Het Bastion zitten die toch wat gemakkelijker konden scoren. Hierdoor was deze school ook de winnaar van het toernooi. Bastion 2 heeft bij groep 3 gewonnen en Bastion 5 bij groep 4. Beide teams kregen dan ook een grote beker uitgereikt. De grote winnaars zijn echter alle kinderen aangezien iedereen een mooie medaille heeft gekregen. Wij hopen dat iedereen het zo leuk heeft gevonden om eens een kijkje te komen nemen op de korfbaltraining, voor kinderen uit de groepen 3 en 4 op dinsdag om 18:15, of zelfs gelijk al op korfbal te komen.

Als laatste willen we graag alle vrijwilligers die hebben meegeholpen aan de dag bedanken. Zonder jullie was de zeer geslaagde dag niet mogelijk geweest. Op naar het tiende mini-toernooi in 2013!

Voor foto’s ga naar:

Voor het verslag van BN DeStem ga naar:

Namens de JTC,

Patrick en Miranda