Merwede opnieuw winnaar van Rabo Korfbaltoernooi

1 januari 2009door Webmaster

Voor de tiende keer werd het Rabobank-korfbaltoernooi gespeeld in Klundert. Organisatoren De Niervaert en DSO hadden de zaakjes weer prima voor elkaar en er werd in een goede en sportieve sfeer gespeeld.

Al 10 jaar lang wordt in Klundert een eindejaarstoernooi gespeeld. De eerste jaren werd er gespeeld met 6 deelnemende ploegen, maar de laatste paar jaar doen er 8 ploegen mee. De ploegen zijn een mix van West-Brabantse verenigingen en enkele deelnemers die in hogere klassen spelen. Dit jaren waren de deelnemers: DSO, ELKV, VIOS, Juliana, KV Bolnes, DVS ’69, Good Luck en Merwede.

Thuisspelende club DSO speelt al jaren een marginale rol in dit toernooi, maar dit jaar presteerde het uitstekend. In de competitie wil het allemaal nog niet zo goed lukken, maar tijdens dit toernooi werd gewonnen van ELKV en eersteklasser Bolnes. Nu weet ik niet zeker of Bolnes op volle sterkte was, maar toch een leuke opsteker. De beslissende wedstrijd om een finaleplaats tegen DVS werd helaas verloren door DSO.

In de andere poule was het vooraf al vrij zeker dat de strijd zou gaan tussen Juliana en titelverdediger Merwede. Merwede kwam wat moeizaam op gang in het toernooi, maar wist uiteindelijk vrij gemakkelijk de finale te bereiken.

De kleine finale werd daarmee een strijd tussen Juliana en DSO en zij maakten er voor het vele publiek een fraaie en zeer spannende wedstrijd van. De scores vielen om en om en toen Juliana in de laatste minuut een strafworp kreeg leek de strijd beslist. De strafworp werd benut (pas in tweede instantie!), maar een prachtige actie van Rubin van Dueren den Hollander stelde Paul Langeweg in staat de verdiende gelijkmaker te scoren. Tot de laatste seconde kon de wedstrijd alle kanten op, maar een treffer in de allerlaatste seconde bracht Juliana de 5-4 zege en de derde plaats. DSO werd hierdoor verdienstelijk vierde.

De finale tussen Merwede en DVS was veel minder spannend. Geroutineerd besliste Merwede al snel de wedstrijd en hoewel DVS een prima toernooi speelde kwamen ze in de finale kwaliteit tekort. Merwede won uiteindelijk de finale met 10-5 en pakte daarmee voor de tweede achtereenvolgende keer de Moerdijkcup, gesponsord door de Rabobank.

Na afloop reikte de heer Schreuders van de Rabobank de prijzen uit en bleef het nog lang erg gezellig in De Niervaert.

Uitslagen
DSO – ELKV 8-6
VIOS – Juliana 2-5
Bolnes – DVS 3-4