Eerste thuiszege voor DSO 1

10 februari 2014door Webmaster

Het is een zwaar en lang seizoen voor DSO 1. Zowel tijdens de veldcompetitie als tijdens de zaalcompetitie wordt er slechts sporadisch een keer een puntje gepakt. Dit gebeurde tot nu toe alleen in uitwedstrijden. Dit keer moest DSO thuis aantreden tegen ADO. De verliezer van deze wedstrijd degradeerd zo goed als zeker naar de derde klasse.

De belangen waren dus groot. Tijdens de eerdere ontmoeting tussen beide teams was DSO 40 minuten lang de betere, maar verloor het ruim met 17-11. Tijd voor revanche dus. Jeanine was helaas niet fit genoeg om te spelen, Carola verving haar.
DSO begon uitstekend en binnen 10 seconden had Rubin zijn eerste doelpunt al gemaakt. Ook Frank begon scherp en schoot DSO naar 3-1. Ado kon hier maar weinig tegenover zetten. DSO gaf verdedigend goed druk op de schutters en de ploeg heerste in de rebound. Hierdoor kon DSO hele lange aanvallen spelen en viel de goal uiteindelijk toch wel. Toch was niet iedereen er gerust op. Bij een stand van 6-3 duurde het erg lang voordat DSO weer wist te scoren en tijdens dit soort fases moet je eigenlijk gewoon uitlopen en de wedstrijd al beslissen. Dit gebeurde niet en ADO kon nog redelijk bij blijven. Het verschil was steeds 3, 4 doelpunten.

De tweede helft verliep eigenlijk hetzelfde als de eerste. DSO was beter, verdedigde nog altijd goed en pakte veel rebounds. Ook werd er veel afgewisseld tijdens de goed verzorgde aanvallen, wat met name in het tweede aanvalsvak zorgde voor heerlijk combinatiespel. Tijdens de tweede helft begonnen ook anderen te scoren en na rake schoten van Erik en Marieke was de wedstrijd beslist. Remco mocht na maanden blessureleed nog even invallen, een doelpunt was hem helaas niet gegund. DSO won de wedstrijd uiteindelijk met 15-9, tot grote tevredenheid van de coach, de spelers zelf en uiteraard het publiek. Smetje op de zege waren de twee onnodige gele kaarten.

DSO heeft dan eindelijk een thuisoverwinning te pakken. Dit hele seizoen kan de ploeg al rekenen op de onvoorwaardelijke steun van de supporters, vandaag was dan eindelijk het moment daar om de supporters daar iets voor terug te geven. Ook goed om te zien dat maar liefst 7 van de 8 basisspelers hebben gescoord. Dit draagt zeker bij aan een goed eindresultaat.

DSO heeft nog een kleine kans om alsnog te handhaven in de tweede klasse. Concurrent Velocitas verloor kansloos van Fluks en heeft nu nog maar 2 punten meer dan DSO. Met nog 2 wedstrijden te spelen is er dus nog van alles mogelijk. DSO zal het uit bij VEO erg lastig krijgen, maar thuis tegen Weidevogels moet het mogelijk zijn om 2 punten te pakken. Als Velocitas geen punten meer haalt, zal er een beslissingswedstrijd volgen.

Op zaterdag 1 maart is de eerst volgende wedstrijd, om 20.00 uit tegen VEO.  Wie dit verzonnen heeft weet ik niet, maar we zullen er alles aan gaan doen om met een glimlach op ons gezicht,  in de polonaise de sporthal van VEO te verlaten.

Doelpuntenmakers DSO:
Frank 5x, Rubin 4x, Mandy 2x, Erik 1x, Olaf 1x, Carola 1x, Marieke 1x