DSO wint topper tegen Trekvogels

7 januari 2010door Webmaster

DSO heeft de leiding in de poule gepakt door een mooie overwinning tegen het onbekende Trekvogels dat met 8 punten gelijk stond met DSO. Nadat de pupil van de week Per Krijgsman de bal had uitgenomen kon de wedstrijd beginnen. DSO begon scherp en gemotiveerd aan de wedstrijd en stond al snel met 2-0 voor door schoten van Carola en Kiki. Na de 2-1 werd het door een schot van Sander B. al snel weer 3-1.

DSO ging verder met scoren door een vrije bal en een strafworp van Sander D en een afstandsschot van Rubin, die een zeer sterke wedstrijd speelde. Hierna liet DSO Trekvogels weer een beetje in de wedstrijd komen wat resulteerde in een 6-4 stand. Nu was DSO weer aan het woord en liep via afstandsschoten van Rubin, Sander B en Sander D. (2x) weer uit. Met een stand van 10-5 gingen de ploegen rusten.

Na de rust schoot Monique direct de 11-5 in. Het werd 13-6 door een benutte strafworp van Sander D. en een mooie vrije bal van Sander B. Hierna deed Trekvogels weer mee met scoren en bracht de stand op 13-9. DSO was gelijk weer bij de les en met een strafworp en een mandloos schot (beide van Rubin) bracht de stand op 15-9. Via Sander D werd het 16-10. Trekvogel scoorde vervolgens 2x en Sander D bracht met een schot en een strafworp, die door Carola werd gekregen, het verschil weer op 6 doelpunten (18-12). Rubin tilde de stand met een schot en een strafworp naar 20-12.

Carola kreeg nog een strafworp mee en daarmee stond de eindstand van 21-13 op het bord. Een terechte overwinning voor de geel-zwarte Strootman Group formatie. Met dank aan het massaal opgekomen publiek waar wij heel blij mee zijn! De DSO spelers die als collectief zeer goed speelde staan na deze overwinning alleen op kop met 10 punten uit 6 wedstrijden. Zaterdag gaat DSO op bezoek bij NIO in Rotterdam.

Aanval: Carola Eland, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Verdediging: Stefanie van Kaam, Monique Karel, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Scores : Sander D 9x, Rubin 6x en Sander B 3x, Monique, Kiki en Carola 1x.