DSO A1 – KOAG A1

4 januari 2010door Webmaster

Om te beginnen, iedereen gelukkig en sportief Nieuwjaar! Na al het gefeest van de afgelopen weken was het nu weer eens tijd om weer sportief te doen. We hadden namelijk de week voor de wedstrijd geen training gehad. En moesten dus dat bal gevoel weer even opdoen. Na het laat (of voeg) thuiskomen, en het vele drinken, zagen we er allemaal toch redelijk fit uit!

Maar ja, nadat iedereen elkaar gelukkig Nieuwjaar had gewenst was het tijd voor de bespreking. Het was weer een thuiswedstrijd, dus publiek en we moesten er gewoon volle bak voor gaan. We wisten dat het wel lastig zou worden. Maar we konden zeker winnen! De opstelling was als volgt. Verdediging: Luuk, Jeroen, Caroline, Mandy. Aanval: Remco, Robert, Jessica, Birgit.

De wedstrijd
DSO kreeg de bal uit. De aanval zetten een goede vang en steun en zorgende voor was schot kansen. Remco scoorde dan ook redelijk snel. Helaas kregen we wel een doelpunt tegen omdat de aanval een lange tijd niet wist te scoren en dan als verdediging laat je op een gegeven moment toch wel een keer door. Na het wisselen wist DSO nog steeds niet te scoren. En begon dan toch door te laten. Zo liep het zelfs uit tot 1-6. nog 5 min te spelen in de eerste helft. Door een mooie actie van Mandy en de goede assist van Jeroen kreeg mandy een strafworp mee. Deze wist ze dan ook te benutten. Nu de laatste minuut. Met DSO aan de bal. Schot kansen op de korf, maar helaass geen doelpunt. Dus KOAG probeerde het maar. Ook zij wisten niet te scoren. DSO zetten gelijk alles weer op, en wist dan toch door een zeer fraaie actie van Remco toch te scoren. 3-6 ruststand.

Het gingen eigenlijk niet zo eens heel verkeerd. Alleen moeten we nu wel de kansen gaan afmaken. Ook trucjes zijn er niet veel gezien. 3 punten moet makkelijk nog in te halen zijn. Dus al die hangende kopjes omhoog! EN ER VOOR GAAN!

De eerste 5 min gebeurden er niet veel, wel waren er kansen maar geen doelpunten. KOAG ging dan toch maar weer verder met scoren. Tot 3-8 maarliefst. Uit eindelijk wist Caroline toch te scoren. Maar werd er ook weer doorgelaten. Dit gebeurde nog een keer maar dan Remco die scoorde. 5-10. Door een iets te hard schot kon Mandy de bal mooi achter de korf er in prikken. In eens leek het of DSO toch nog inzag dat ze die punten konden pakken. Dus Remco scoorde nog eens. En 6 min voor tijd dacht luuk er ook zo over. En maakten dan ook nog 2 doelpunten. Met nu de stand op 9-11. het spel van DSO was een stuk beter geworden. Helaas viel er geen doelpunten meer aan beide kanten en dus een eindstand van 9-11

Volgende week tegen NKV A1, de vorig keer van deze ploeg gewonnen. Maar niet te licht denken en allemaal dus weer fit op het veld!

Remco     4x
Mandy     2x