DSO verslaat ook GoodLuck

De voorjaarscompetitie is altijd een beetje rommelig. Mei vakantie en feestdagen zorgen namelijk elk jaar weer voor een gebroken voorbereiding en vrije weekenden tussen de speelweekenden door. Ook nu moest de selectie 2 weken wachten op de volgende wedstrijd. DSO 2 heeft tijdens de vakantie nog wel een inhaalwedstrijd tegen Swift gespeeld die eenvoudig werd gewonnen. Dit zonnige en stralende moedersdagweekend kwam Albatros 5 op bezoek die op gelijke hoogte staan. DSO kon dus een mooie slag slaan en dat deden ze ook. Er werd knap gewonnen met 14-11. Over 2 weken is de return tegen Albatros in Zwijndrecht. Voor DSO 1 kwam een bekende uit de najaarscompetitie op bezoek, GoodLuck. Toen werd er uit verloren en thuis gewonnen, maar DSO heeft in de tussentijd flinke stappen gemaakt. Dat is zeker geen reden voor succes, maar of het deze wedstrijd mooi zou gaan of niet maakte niet uit er telde maar 1 ding en dat waren de 2 punten in Klundert houden. Met de D’s als team van de week, veel supporters op het terras en rond het veld en na een kleine vuurwerkshow vooraf stonden de teams klaar om te starten.

DSO begon in hun vaste opstelling, maar deze keer lukte het niet om net als zo vaak snel op voorsprong te komen. De Klundertenaren hadden zich van te voren goed ingesteld op de lengte heren van GoodLuck en besproken en getraind hoe daar mee om te gaan, maar als de wedstrijd begint is het op het begin altijd even aftasten en inkomen. De heren van GoodLuck wisten in de beginperiode veel ballen te stelen in duels onder de korf, waardoor DSO lastig in hun eigen spel kwam. Aanvallend daarentegen wisten de bezoekers ook geen potten te breken. Verdedigend had DSO alles goed onder controle, al was Good Luck al snel via een strafworp op 0-1 gekomen. DSO deed snel wat terug 1-1, en ook de 2-1 deed niet lang op zich wachten. GoodLuck wist nog steeds niet veel te creëren uit eigen spel, maar strafte de paar kleine foutjes van DSO wel af. DSO kreeg wel genoeg 100% kansen, maar de scherpte in de afronding was er niet. De ploegen gingen rusten bij een stand van 3-4.

Verdedigend stond DSO net als altijd weer sterk, die paar kleine foutjes er nog uit halen en dan was aan die kant weinig meer te verbeteren. Aanvallend moest er wel een schepje bovenop. Ondanks het warme weer meer energie er in gooien en meer gebruik maken van het draaien van de tegenstander. DSO was in de tweede helft zeker de betere partij. Scorend was het nog even zoeken, maar het spel was wel beter. Er werd meer diepte gezocht, waardoor de verdedigers gingen draaien en hun lange mannen na het schot minder tijd hadden om mee te kijken. DSO draaide de wedstrijd naar hun hand en kwamen met 6-4 voor. In de verdediging werd de bal vaak snel onderschept, waardoor de aanval de tijd kreeg om het verschil te maken en DSO liep dan ook uit naar 9-5. Bij die stand werd er nog gewisseld om aanvallend beter de rebound te houden en dat werkte goed. Met nog maar kort te gaan deed GoodLuck nog wel wat terug 9-6, maar DSO kwam eigenlijk geen seconde meer in gevaar. Ze kwamen weer met 10-6 voor en het slotakkoord was voor de bezoekers 10-7.

Een moeizame maar belangrijke overwinning en zoals gezegd telde eigenlijk alleen die 2 punten vandaag. Over 2 weken de return op Sportpark Oostplaat in Middelharnis. De wedstrijd wordt gespeeld om 15:30 uur. Hopelijk tot daar!