DSO verliest van zichzelf

7 februari 2010door Webmaster

Koploper DSO moest tegen de nummer 2 van de poule. Ten Donck staat 3 verliespunten achter op DSO. Ten Donck moest dus winnen om nog aansluiting te houden. DSO begon moeizaam aan de wedstrijd en creëerde weinig kansen. Ten Donck opende de wedstrijd en na 6 min stond het 3-0 waarna Paul een strafworp mee kreeg en het 3-1 werd. DSO kon geen vuist maken en beide teams kwamen een lange periode niet tot scoren en na 16 min werd pas het 2e DSO doelpunt gescoord via een doorloopbal van Rubin.

Ten Donck scoorde de 5-2 waarna een schotje van Sander D. de 5-3 betekende. DSO wist niet tot score te komen doordat er teveel korte kansen en doorloopballen werden gemist en de schoten niet goed genoeg waren. Het beter georganiseerde Ten Donck kwam ook niet makkelijk tot score maar liep voor rust nog wel uit naar 7-3.

Ten Donck scoorde 4 minuten na de rust als eerste (8-3). Een minuut later wist Sander D. door middel van een vrije bal de 8-4 op het scorebord te zetten. Direct wist Ten Donck hier antwoord op te geven en scoorden de ploegen om en om. Daarna ging het beter lopen bij DSO. Een korte kans van Rubin en een schot van Kiki kwam DSO terug (9-6). Ten Donck wist nog te scoren, maar invaller Olaf maakte zijn korte kans af (10-7).

Ten Donck kwam weer op een marge van 4 punten. Tien minuten voor tijd kreeg DSO via Carola een strafworp welke door Sander D. werd gemaakt. Door een schot van Paul kwam DSO terug tot 11-9. Hierna lukt het DSO niet om de aansluittreffer te maken en Ten Donck scoorde nog eenmaal. Helaas kon in de laatste 6 minuten van de wedstrijd beide teams het gat van de korf niet meer vinden.

De eindstand werd bepaald op 12-9. Invallers en reserves bedankt weer.

Beide teams speelde een moeizame en geen hoogstaande wedstrijd. DSO verloor vooral van zichzelf. Gelukkig is er nog geen man over boord,want DSO nog steeds koploper in de derde klasse.

Volgende week een weekje vrij. Daarna speel DSO om 16.30 uur tegen Conventus uit Zwijndrecht.

Dus komt allen naar de sporthal De Niervaert.

Aanval: Carola Eland, Kiki Lankhuyzen / Mandy Wigant, Paul Langeweg en Sander Driesse.
Verdediging: Stefanie van Kaam, Monique Karel, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander / Olaf Verton.
Scores : Sander D 4x, Rubin 2x, Olaf, Paul en Kiki 1x.