DSO pakt in de laatste minuut 2 punten!

25 april 2010door Webmaster

Vandaag stond de wedstrijd tegen Stormvogels op het spel. Zij staan op gelijke hoogte met DSO, maar DSO heeft de punten hard nodig om uit de degradatiezone te blijven. Met een lekker zonnetje en veel publiek langs de lijn en voor de kantine kon het 1e beginnen aan de wedstrijd.

Binnen 5 minuten nam Stormvogels de voorsprong (0-2). Via een schotje en een strafworp van Rubin wist DSO de stand weer op gelijke hoogte te brengen. Het aanvalsvak van Stormvogels liet zich niet uit het veld slaan en pakte opnieuw de voorsprong (2-4). Door een doorloopbal van Stefanie en een schot van Sander B. werd de stand weer gelijk. Net voor rust wist Stormvogels uit te lopen tot 4-5. DSO had nog een kans om met een gelijke stand de rust in te gaan, maar Sander D. miste een strafworp.

Na de rust was het opvallend dat telkens dezelfde vakken scoorde en doorlieten. Het eerste aanvalsvak van DSO verzuimde te scoren,maar liet ook geen ballen door. Stormvogels liep binnen 3 minuten uit naar 4-6. Ook Stormvogels had de mogelijkheid om nog verder uit te lopen, maar ook zij mistte een strafworp. DSO kwam op 5-6, waarna ook Rubin een strafworp mistte, maar gelukkig schoot Sander B. in dezelfde aanval de gelijkmaker binnen (6-6).

Vervolgens liep Stormvogels weer uit naar 6-8 door twee makkelijk gekregen strafworpen.

DSO wisselde de 2 heren van het 1e aanvalsvak en dit was een goede beslissing van de trainer.

Het 2e aanvalsvak ging verder waar het de hele wedstrijd al mee bezig was, scoren, door een schot van Sander B. en een strafworp van Rubin werd het weer gelijk (8-8). DSO en Stormvogels bleven beide knokken voor de wist. Uiteindelijk was het invaller Jasper die in de laatste minuut de winnende goal binnen schoot.

Het werd nog even spannend toen Stormvogels de bal uit mocht nemen, maar gelukkig kon de bal vrij snel worden onderschept en kon het aanvalsvak van DSO de wedstrijd uitspelen. Met een eindstand van 9-8 bleven de punten in de Klundert en met een vierde plek is de degradatiezone uitzicht.

Zaterdag 8 mei speelt DSO uit tegen Scheldevogels die met 6 punten op de 7e plaats staan.

Aanval : Stefanie van Kaam, Anita Lips (Stefanie Vermeulen), Sander Bijl en Rubin v.Dueren     d.Hollander.

Verdediging : Mandy Wigant, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg (Jasper Kayen) en Sander Driesse (Olaf Verton).

Scores : Stefanie 1x, Rubin 4x, Sander B 3x  Jasper Kayen 1x