BN/De Stem: DSO wordt kampioen in derby tegen VIOS

15 mei 2012door Webmaster

DSO heeft in de derby tegen VIOS het kampioenschap in de derde klasse I behaald. De ploeg uit Klundert bracht met een 16-10-overwinning de streekgenoot en tevens directe achtervolger de genadeklap toe. Met nog twee wedstrijden voor de boeg kan DSO niet meer bijgehaald worden.

De supporters van de club uit Klundert waren massaal aanwezig om het feest te vieren. Nog voordat de wedstrijd begon, hadden de fans al festiviteiten georganiseerd. Volgens trainer Marcel Versteeg bracht dat de nodige druk met zich mee. “De fans waren het kampioenschap al aan het vieren, maar je moet het dan nog wel even doen.”

DSO kreeg het feest niet cadeau, want de ploeg liep driekwart van de wedstrijd achter de feiten aan en kwam zelfs op een 7-9-achterstand. Remco Posthumus zorgde met twee treffers voor de aansluiting. “Vanaf dat moment kwamen we in een flow terecht en wisten we uit alle hoeken van het veld te scoren”, zegt Versteeg.

Trainer Petri van Dijk van VIOS was lovend over de manier waarop zijn ploeg speelde. “Vooral in de eerste helft hebben we uitstekend gespeeld. Helaas hadden we op het eind een beetje pech in de afronding en schieten zij plots alles raak. Jammer, want deze wedstrijd waren wij beter. Toch zijn zij verdiend kampioen geworden. Ze waren het meest stabiel”, aldus de sportieve Van Dijk.

De club uit Willemstad heeft zelf ook nog kans om promotie af te dwingen. VIOS heeft nog maar één overwinning nodig om de tweede plek, en daarmee een promotiewedstrijd, veilig te stellen.

Bron: BN/De Stem
Auteur: Sammy van Lieshout