DSO Minitoernooi 2013 weer een groot succes! (met foto’s)

31 januari 2013door Webmaster

Het is een traditie geworden: aan het begin van het nieuwe jaar wordt in sporthal De Niervaert het jaarlijkse DSO Minitoernooi gehouden. Dit jaar was het zelfs voor de 10e keer!

We zijn 10 jaar geleden gestart met een toernooitje waar de kinderen gewoon met hun team konden inlopen en we maar moesten afwachten. Dit toernooi is uitgegroeid tot een evenement met de laatste jaren ruim 100 kinderen en vele toeschouwers, lekker druk dus in de sporthal.

Dit jaar werden voor de kinderen uit de groepen 1 en 2 de gebruikelijke spelletjes gehouden. Een tiental spellen, waaronder een ballonnenrace, voelspel, tennisbalkorfbal en ook gewoon korfschieten werden met groot enthousiasme door de kinderen in een parcours afgelegd. De uitslag werd steeds op een formulier ingevuld waarop ook verschillende stickers konden worden verzameld. Op de achterkant van het formulier was een kleurplaat afgedrukt die ook mooi volgekleurd werd. Aan het eind konden de kinderen hun formulier inclusief kleurplaat laten plastificeren en als prijs mee naar huis nemen.

De groepen 3 en 4 mochten ook aan de spelletjes meedoen, maar hun hoofdactiviteit was natuurlijk het toernooi. In 4 poules van ieder 3 ploegen speelden de kinderen hun wedstrijdjes en na afloop van iedere wedstrijd werden er nog strafworpen genomen. Hierdoor werd door iedere ploeg veel gescoord en had ook ieder kind de mogelijkheid om te schieten. Het is ieder jaar weer leuk om te zien hoe fanatiek de kinderen meedoen en proberen te korfballen, wat nog niet meevalt als je het nog nooit hebt gedaan. De 60 deelnemende kinderen werden hierbij aangemoedigd door ouders, opa’s en oma’s, maar ook andere toeschouwers. Het leek soms wel of er meer publiek was dan kinderen zelf.

Na afloop van de 2 finales bleek dat bij groep 3 het Bastion van de Rietvest had gewonnen, bij groep 4 werd door een zeer sterk team van het Bastion de Molenvliet verslagen. Beide winnende teams gingen met een mooie beker naar huis. Verder kreeg iedere deelnemer ook nog een flyer over korfbal in het algemeen en DSO in het bijzonder, een chipknip waarmee 4 keer kan worden meegetraind en een mooie medaille. De jaarlijkse snoepzak hadden we dit jaar vervangen door een door C1000 Strootman beschikbaar gestelde appel voor ieder kind.

We kunnen dus terugkijken op een zeer geslaagd toernooi, alle kinderen hadden het goed naar hun zin, evenals de begeleiders en toeschouwers. We hebben onze club hiermee weer laten zien en hopen natuurlijk ook dat de kinderen zo enthousiast zijn geworden en komen korfballen. Zaterdag om 9:15 bij de kangoeroes voor de kinderen tot 6 jaar en op dinsdag om 18:15 voor de kinderen van 6, 7 en soms 8 jaar. Meer informatie is te vinden op www.korfbal.net

Tenslotte wil ik iedereen bedanken voor de medewerking, we hadden dit keer gelukkig ruim voldoende hulp, want voor zo’n toernooi heb je altijd weer scheidsrechters, coaches, wedstrijdleiding, begeleiding bij de spelletjes, klaarzetters en opruimers en vooral DSO leden die willen meewerken nodig. Sandra was zelfs op haar verjaardag bereid om de hele middag de wedstrijden om te roepen en de scores bij te houden. Allemaal bedankt en op naar volgend jaar!

Namens de Werkgroep DSO Minitoernooi,

Patrick Michielsen

Kijk hier voor de foto’s van deze geweldige middag!