Wim Crezee is de beste schutter op dubbelschiettoernooi

21 juni 2003door Webmaster

KLUNDERT – Je krijgt wat je toekomt en dus kreeg DSO ook op het dubbelschiettoernooi weer een zeer zonnige dag aangeboden. Vanaf half tien was jong en oud in de weer om die bal maar in dat mandje te krijgen. Er kwamen trouwens niet alleen korfballers in actie, maar ook een aantal niet-korfballers. Dat leverde af en toe flinke verrassingen op…

Knock-out
Eerst moesten de deelnemers de poulewedstrijden afwerken en de beste spelers mochten dan door naar de volgende ronde, waarin het ‘knock-out’-systeem van toepassing was. Natuurlijk ging het vooral om het plezier, dat er volop was, maar uiteraard wilde iedereen ook graag winnen. Dat was uiteindelijk maar voor een paar spelers weggelegd.

Birgit en Remco schieten scherp
Bij de welpen stond Birgit Verkaik in de finale tegen Kelly Endeman. Beide dames schoten met scherp en na een zeer spannende wedstrijd stond het 12-12. In de verlenging was het uiteindelijk Birgit die er met de beker vandoor ging: 18-17. Bij de pupillen nam Remco Posthumus het in de finale op tegen Caroline van Bezooijen. Tot 10-10 hielden beide scherpschutters elkaar in evenwicht. Daarna liep Remco uit tot 14-10 en hij won uiteindelijk ook: 18-13.

Familie Langeweg op schot
De aspiranten en de junioren waren het terrein van de familie Langeweg. Bij de aspiranten stond Marc Langeweg in de finale tegenover Rubin van Dueren den Hollander. Beide spelers lieten zien dat ze een heel jaar bijna onafgebroken op het korfbalveld aanwezig waren om te oefen met dubbelschieten. Marc nam in deze wedstrijd een ruime voorsprong, maar Rubin kwam nog terug tot 22-19. In de slotfase besliste Marc het duel definitief: 27-21.

Bij de junioren stonden Paul Langeweg en Jeroen Strootman tegenover elkaar. In de poule waren de heren elkaar ook al tegengekomen en toen trok Jeroen aan het langste eind. In de finale haperde het schot van Jeroen echter en Paul profiteerde daar dankbaar van. Via 20-10 eindige het duel in een ruime 24-13 overwinning voor Paul Langeweg.

Wim Crezee verrast Wilbert Bongers
En dan de finale bij de senioren. Wilbert Bongers bereikte die finale via een mooie overwinning op Sander Driesse in de halve finale. Wim Crezee schakelde Marianne Posthumus uit. Dat Wilbert in de eindstrijd stond, was niet echt een verrassing. De laatste jaren haalde Wilbert vier maal de finale, en drie keer wist hij die ook te winnen. Wim Crezee was een grotere verrassing, want Wim stond nog nooit eerder in de finale. Gezien zijn prestaties afgelopen zaterdag was de finaleplaats echter terecht, want Wim ging steeds beter schieten.

Ook in de finale schoot Wim Crezee met scherp, terwijl Wilbert Bongers juist nu een mindere wedstrijd had. Wim nam een 5-1 voorsprong, en bouwde die steeds met een puntje uit. Van 12-7 kwam hij op 14-7 en niet veel later stond het al 17-9. van 25-12 kwam Wilbert nog iets terug tot 26-16, maar toen was de wedstrijd al beslist. Voor Wim was de 26 zijn hoogste score, voor Wilbert zijn laagste. Al met al een verdiende zege!

’s Avonds werd de dag feestelijk afgesloten met een barbecue.

{gallery}/dubbelschieten/2003{/gallery}