Schoolkorfbaltoernooi 2021 blijft gelukkig droog!

3 oktober 2021door Webmaster

Afgelopen 29 september 2021 was alweer de 46e editie van het schoolkorfbaltoernooi. Dit jaar met zo’n 110 deelnemers, verdeeld over 17 teams en afkomstig van 6 basisscholen uit de gemeente. Met voor het eerst ook de Hoeksteen uit Zevenbergschen Hoek, wat wij super leuk vonden! De dag begon heel regenachtig met af en toe zelfs een onweersbui, maar wat een geluk dat het tijdens het toernooi zelf zo goed als droog bleef. Alle teams kregen in plaats van de standaard lunch een ontvangstpakketje met onder andere heerlijke snoepkomkommers van RijkZwaan. RijkZwaan is alweer een aantal jaar hoofdsponsor van het toernooi en zorgt er met hun bijdrage samen met hoofdjeugdsponsor Beljaars voor dat dit mooie toernooi elk jaar een succes is. Toen iedereen zijn wedstrijdschema digitaal had ontvangen konden we van start!

Dit jaar hadden we geen stormbaan, maar wel verschillende opblaasbare spellen waar ook een leuk prijsje mee te winnen viel. Zo konden ze ringen gooien naar een koe, basketschieten en mega-darten. Ook konden ze onze mooie Jeu-de-boules banen uittesten. Juliana School 3 wist uiteindelijk een leuk goodiepakket te winnen met een bidon en balspelletje van DSO.

Na een spannende groepsfase werden na de laatste groepsronde de halve finales voor de groepen 5/6 eindelijk bekend. Met de nadruk op eindelijk, want het fanatisme droop van de deelnemers af die wel zo’n 100 keer zijn komen vragen of we al wisten wie de laatste halve finale plek had gepakt. Voor een aantal was dit een grote teleurstelling en voor 1 team een mooi succesje. Uiteindelijk ging de finale tussen 2 teams van het Bastion. Waarin Bastion 6 aan het langste eind trok.

De hoofdact van de dag was de finale voor de groepen 7/8. Die dit jaar ging tussen het Bastion 2 en de Juliana School 1. Na een spannende wedstrijd wist ook hier het Bastion te winnen, namelijk met 7-5. Dus na een jaartje overnachten bij de Rietvest, staat de wisselbeker aankomend jaar weer te pronken in het Bastion.

Alle deelnemers en scholen bedankt voor jullie deelname en hopelijk tot volgend jaar! De sponsoren ook weer bedankt voor jullie steun. And last but not least alle vrijwilligers super bedankt, want zonder jullie kunnen we al die kinderen geen mooi toernooi geven. Tot de volgende!

Groetjes,

van de Schoolkorfbalwerkgroep