Molenvliet wint spannend Schoolkorfbaltoernooi

5 mei 1998door Webmaster

Op 5 mei organiseerde DSO weer het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi, inmiddels alweer voor de 22e keer. Viel vorig jaar het programma nog letterlijk in het water, dit jaar was het met name ‘s-morgens prachtig weer.

Vol goede moed werd dan ook begonnen aan deze sportieve dag en gelukkig bleef het droog. Sterker nog: na het laatste fluitsignaal van de finalewedstrijd begon het zowaar een beetje te druppelen! Ook dit jaar deden alle basisscholen uit Klundert weer mee. Maar liefst 33 teams hadden zich ingeschreven. Dit betekent zo’n 300 korfballende kinderen en dat is voor een kleine gemeente als Klundert een fantastisch aantal. Het Bastion leverde 11 teams, gevolgd door De Molenvliet met 8. De Clundert en De Rietvest schreven 6 teams in en De Krullevaar tenslotte was met 2 teams present.

Het was een prachtig gezicht vanaf de dijk boven het sportcomplex van DSO: honderden enthousiaste kinderen, coaches, ouders en niet te vergeten vele vrijwilligers die allemaal fanatiek bezig waren met het korfbaltoernooi. Ik denk dat er maar weinig Klundertse kinderen niet op het DSO-veld te vinden waren! Al vrij snel werd het duidelijk dat De Molenvliet 1 weer de finale zou halen. De poulewedstrijden werden overtuigend gewonnen. In de andere poule was het aanzienlijk spannender en was het uiteindelijk zeer verrassend De Clundert dat een finaleplaats in de wacht sleepte.

De Molenvliet was toch licht favoriet, maar het was De Clundert dat een vliegende start kende en na 10 seconden al met 1-0 voorstond. Kort daarna werd het zelfs 2-0 en de sensatie was compleet. Na een wat nerveus begin kwam De Molenvliet echter goed terug, maar bij de wissel was het nog steeds De Clundert dat de leiding had met 4-3. Direct na de wissel scoorde De Molenvliet de gelijkmaker en brak een spannende fase aan waarin niet werd gescoord. Het was opnieuw De Clundert dat voorkwam, maar met een laatste krachtinspanning kwam De Molenvliet langszij en wist dankzij een benutte strafworp zelfs de volle winst te pakken en daarmee de wisselbeker, die overigens beschikbaar was gesteld door Paloma Sound. De Clundert verdient echter ook een groot compliment voor het getoonde spel en vooral de tomeloze inzet .