KombiFitters te land, ter zee en in de zaal

1 februari 2014door Webmaster

Op maandagavond 27 januari 2014 waren we te gast bij zwemvereniging Het Rooie Paerd. Om 20.30 stonden zo’n 14 DSO-ers in zwemtenue langs de rand van het bad. Direct werd de groep in tweeën gesplitst. Een groep die heel goed kon zwemmen en de andere groep die heel erg goed kon zwemmen.

De goede zwemmers in de eerste 2 banen van het zwembad begonnen onder leiding van de 80 jarige mevrouw Tetteroo! Het was een zeer afwisselend programma, waarbij alle zwemslagen aan bod kwamen. Sommige waren meer aan het lachen dan ze zwommen, namen zullen we maar niet noemen.
Het laatste kwartier kregen we aquarobic, dat was ook ontzettend leuk. Het valt niet mee om oefeningen in het water te doen, maar het is heerlijk voor de spieren. Mevrouw Tetteroo, U ook ontzettend bedankt voor de les, klasse om dit met zo’n leeftijd nog te doen, geweldig !!!

De heel erg goede zwemmers moesten in baan 3 en 4 het hoofd boven water proberen te houden. We kregen al gelijk te horen dat het streven altijd was om na de training zo’n 40 baantjes te hebben gezwommen. Na 5 minuten “inzwemmen” begon de gevarieerde en toch wel intensieve training, waarbij we aan het eind in staat hadden moeten zijn om een perfect keerpunt te kunnen maken. Na afloop, met de longen vol water en de ogen rood van ‘t chloor, nog even bijkomen in het recreatie bad, bubbelbad en of stoombad. Wij bedanken Het Rooie Paerd voor de uitnodiging, we hebben er allemaal van genoten. Het Rooie Paerd heeft er in ieder geval een nieuw lid aan overgehouden want Willem Willeboordse heeft zich direct maar aangemeld. En als de zwemmers van het Rooie Paerd nog een keer kennis willen maken met de activiteiten van de DSO KombiFit club, dan zijn ze van harte welkom!

Donderdagavond gingen we te land verder met een avondwandeling, uitgezet door Wim Verkijk. Het was een lekker temperatuurtje om 5 km te lopen. Gedurende de wandeling toch iedere keer Wim verkijk om de bocht verwacht met een kist appels of iets te drinken, maar helaas. Het kopje koffie kochten we maar zelf (op andermans kosten, bedankt Ad) na afloop in de Nierveart.

Dinsdag 4 februari gaan we weer los in de zaal. Onze vaste trainer Willem vDdH is helaas afwezig, maar voor vervanging wordt gezorgd.

Dit verslag is geschreven door Willem Willeboordse en Elly Noordink.