Trekvogels stopt zegereeks van DSO 1

2 oktober 2022door Webmaster

Na 3 overwinningen had DSO 1 het nodige zelfvertrouwen getankt voor de wedstrijd tegen medekoploper Trekvogels. Voor en tijdens de wedstrijd werden de 25, 40, 50 en zelfs 60 jarige jubilarissen in het zonnetje gezet. Met daarbij de D2 die team van de week waren en het weer dat gelukkig mee zat beloofde het een mooie middag te worden.

DSO was vooraf gewaarschuwd voor de lengte van de tegenstanders en had het strijdplan klaar. Trekvogels maakte echter uit het eerste het beste schot gelijk de 0-1 en het vlaggenschip kon dan ook gelijk in de achtervolging. Jean-Paul maakte al snel de gelijkmaker, maar de thuisploeg kwam mede door passfouten nooit echt in de wedstrijd tijdens de 1e helft. Het werd een fysieke wedstrijd mede dankzij een scheidsrechter die veel duels door liet gaan, maar DSO bleef ondanks dat het moeizaam ging vechten en schroomde zelf zeker niet de duels. Aanvallend liep en viel het simpelweg gewoon niet en als de 100% kansen dan ook niet worden afgemaakt, was het duidelijk dat het een moeilijke wedstrijd ging worden. Uiteindelijk 6 doelpunten tegen in de 1e helft is prima, alleen maar 3 doelpunten voor zegt al genoeg.

De 2e helft was voor DSO een kwestie van het aanvallende niveau van de afgelopen weken terug te vinden, passfouten eruit halen en vooral de kansen af gaan maken. Verdedigend stond het namelijk goed en bleven de Klundertenaren geduldig ondanks de vele lange aanvallen van Trekvogels.

Alleen ook in de tweede helft was DSO teveel aan het zoeken naar de vorm en in de eerste 10 minuten na rust beslisten de bezoekers eigenlijk al de wedstrijd door uit te lopen naar 3-10. Het werd voor de thuisploeg lastig om de frustratie tegen te houden waar ook een aantal discutabele beslissingen van de leidsman niet aan bijdroegen. Toch bleef de ploeg vechten voor de punten. Sophie kwam het veld in om wat te forceren en Per was in het veld gekomen voor Erik die geblesseerd uitviel. Mede dankzij doelpunten van de 2 invallers en goals van Daan kwam DSO nog terug tot 9-12, maar het verzet bleek te laat. De bezoekers maakte er nog 2 bij en de scheidsrechter floot af bij 9-14.

Een lastige pot, waarin DSO simpelweg niet het niveau haalde wat wel nodig is tegen zo’n tegenstander die dan ook verdiend wonnen. Nu heeft de ploeg een week de tijd om te analyseren wat er mis ging, het vertrouwen te herpakken en volgende week gewoon weer te knallen op bezoek bij Conventus. De wedstrijd start om 17:00 uur, hopelijk tot daar!