Sterke tweede helft levert DSO 1 overwinning op tegen NIO

25 september 2022door Webmaster

Voor de tweede keer in dit seizoen reisde de selectie af naar NIO in Rotterdam. Dit maal niet voor een oefenpotje, maar voor het ‘echie’. DSO 2 wist er na een moeizame start toch nog een wedstrijd van te maken, maar kwam net te kort. Voor DSO 1 was op voorhand al duidelijk dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden. NIO is namelijk een ploeg met veel schotkracht ongeacht de afstand en door een aantal lange spelers die zij hebben kunnen ze ook nog vaak herhalen, aan DSO de taak daar een antwoord op te verzinnen. Een kleine verrassing dat de lengte in 1 vak van NIO stond, maar daar liet de ploeg uit Klundert zich niet door in de war brengen.

Dat de thuisploeg van alle posities de bal omhoog gooit, bleek wel uit de eerste 2 doelpunten van net voor de middellijn. Damy deed met een schotje achter de korf nog wat terug, maar NIO liep al snel uit naar 5-1 ondanks dat DSO verdedigend wel goed stond en veel ballen er tussen uit haalden. Het probleem lag in de aanval, waar vooral het eerst aanvalsvak van DSO zoekende was tot het moment dat Arthur steeds meer rebounds ging pakken ging het ook daar beter lopen. Juist in dat vak was het zaak om doelpunten gaan te maken, omdat het in het andere vak lastig was met de vele lengte tegen. DSO kwam terug tot 6-4, maar 2 doelpunten van een dame van NIO zorgde weer voor een gat van 4. Toen kwamen er in de laatste minuut van de eerste helft nog 3 snelle doelpunten achter elkaar. Na een mooie aanval maakte Erik de 8-5, NIO scoorde er gelijk achter aan en Maerle zorgde op haar beurt binnen een paar seconden voor de ruststand 9-6.

Voor de tweede helft was de taak om verdedigend veel druk te blijven geven, zelf harder de duels in te gaan en ze met een hoog tempo ‘kapot’ te spelen. Daan maakte gelijk na rust de 9-7, maar de Rotterdammers wisten toch het gat weer te vergroten naar 12-7. DSO liet zich gelukkig niet gek maken en bleef doorgaan met wat ze moesten doen. Met een strafworp zorgde Jean-Paul voor de aansluiting 12-11, maar door 2 doelpunten van Esmeralda kwam DSO voor het eerst in de wedstrijd gelijk. NIO had nog een laatste stuiptrekking met 14-13, maar het eerste greep de tegenstander beet en liet niet meer los. Lotte zorgde met een kort schot voor de eerste voorsprong van DSO. Erik viel helaas uit, maar met wissels Tom en heel even Jeroen speelden de Klundertenaren de wedstrijd knap uit. En net als in de eerste helft nam Maerle ook in de 2e helft het laatste doelpunt voor haar rekening, waardoor de wedstrijd werd afgefloten bij een stand van 14-17.

Een knappe teamprestatie, waarbij elke basisspeler heeft gescoord. Volgende week moet DSO 2 om 14:30 uur tegen Ijsselvogels en DSO 1 start om 16:00 uur tegen medekoploper Trekvogels. Het is ook nog eens dubbelfeest aankomende zaterdag want de D2 is team van de week, maar daarnaast worden ook alle jubilarissen gehuldigd rondom de wedstrijd van het 1e. Kom dus zeker even kijken!