Een weekend van uitersten voor de selectie

8 oktober 2023door Webmaster

Onze selectie had een belangrijk speelweekend voor de boeg. Het 2e kon definitief kampioen worden door uit bij DVS te winnen en het 1e ging op bezoek bij medekoploper KVK voor een wedstrijd die wel eens beslissend kon worden in de titelrace. Twee wedstrijden waar dus iets meer druk op stond dan ze tot nu toe mee te maken hebben gehad. DSO 2 ging als eerste van start, maar het was wel een valse start. Binnen no time kwam DVS namelijk met 2-0 voor. Misschien toch iets te makkelijk gedacht en een lichte vorm van onderschatting na de vorige wedstrijd? Gelukkig voor het 2e wisten ze de wedstrijd om te draaien in hun voordeel en wisten ze wederom ruim te winnen met 9-16. Hierdoor zijn ze officieel kampioen en promoveren ze naar de reserve 3e klasse. Waar ze door de nieuwe competitieopzet al na de zaal in mogen uitkomen. Super gefeliciteerd DSO 2!

Vervolgens was het om 16:00 uur tijd voor misschien wel de belangrijkste wedstrijd van dit veldseizoen voor DSO 1. Vorige week werd nog ruim en goed gewonnen van Good Luck en ook de vorige wedstrijd tegen KVK wist DSO met 21-14 te winnen. Al is dat zeker nooit een garantie voor succes, want uit bij KVK is als we kijken naar de historie een wedstrijd waar DSO het vaak lastig heeft. Ook nu had het vlaggenschip weer een plan gesmeed, de sterke punten van KVK zijn bekend en DSO weet ook waar zij de wedstrijd op kunnen winnen. Nu alleen nog de uitvoering.

Het lijkt ondertussen een zekerheidje, want ook deze wedstrijd werd de score al in de 1e minuut geopend. Helaas was dit een goal voor KVK. Het eerste aanvalsvak kreeg genoeg kansen, waaronder een paar doorloopballen, maar de bal leek er niet in te willen. Bij 2-0 gingen de vakken wisselen en toen was er een patstelling tussen de ploegen. Voor een periode van 12 minuten wist geen van de teams te scoren. DSO stond verdedigend dan ook goed. Zeker toen ze de reboundheer van KVK gingen achterverdedigen, wist de thuisploeg even niet meer wat ze moesten doen. Aanvallend daarentegen was het moeizaam, al was dat vooral omdat DSO te geforceerd op zoek ging naar de goal. En als je pas na 19 minuten weet te scoren, weet je dat het een lastige wedstrijd gaat worden. Ondanks dat stond het toen pas 3-1 dus lag de wedstrijd op papier nog helemaal open. In de laatste 10 minuten van de 1e helft werd deze score nog verdubbeld en gingen de ploegen met 6-2 de rust in.

Een helft waarin DSO vooral tegen zichzelf aan het korfballen was. Waar het de afgelopen weken soms vanzelf leek te gaan, lukte het vandaag simpel weg gewoon niet. Iedereen die zelf heeft gekorfbald, weet waarschijnlijk ook dat dat verdomd lastig is om nog om te kunnen draaien en helaas bleek dat vandaag ook het geval. DSO bleef struggelen met zichzelf en wist nooit een vuist te maken in de aanval. De thuisploeg van vandaag speelde overigens ook geen hele goede wedstrijd, maar zij wisten wel hun goals mee te pakken. Tussendoor liep er ook nog een man met een fluit die voor beide teams nogal warrig floot, maar zoals Rob altijd zegt: niet tegen de scheids. Want daar lag het zeker in deze wedstrijd niet aan. Er werd ondertussen nog een gele kaart gegeven aan een heer van KVK die na een schermutseling onder de korf naar Erik trapte die op de grond lag. Met nog een kwartier te gaan maakte DSO nog de 11-5, maar aan alles was te voelen dat de wedstrijd eigenlijk al was gespeeld. Met de druk van de ketel wist KVK nog uit te lopen naar een grote uitslag, 16-5, waardoor de kansen op de titel helemaal zijn verspeeld voor DSO en het wel heel gek moet lopen wil de ploeg uit Kapelle niet kampioen worden. We kunnen er lang of kort over zijn, met maar 5 doelpunten wordt het simpelweg lastig om een wedstrijd te winnen. Een wedstrijd dus om snel te vergeten. Kop weer omhoog, borst weer vooruit en volgende week maar weer gewoon knallen zoals ze dat kunnen. Via deze weg wil DSO 1 nogmaals alle meegereisde supporters super bedanken voor hun komst!

Volgende week alweer de laatste wedstrijd van deze veldcompetitie. DSO 2 kan dan de kers op de taart zetten door ongeslagen kampioen te worden en DSO 1 kan bij een overwinning de 2e plek veiligstellen. Met daarnaast de 3 E-teams als teams van de week is er alle reden om te komen kijken dus! Na de wedstrijden kunnen we dan meteen een klein feestje vieren op het kampioenschap van het tweede! DSO 2 start om 14:50 uur en DSO 1 om 16:10 uur. Tot dan!