DSO verliest van ACKC en doet stapje terug naar de 3e klasse

19 maart 2023door Webmaster

Allereerst excuus, de wedstrijdverslagen-man was zelf een tijdje niet aanwezig dus hebben jullie helaas een aantal wedstrijden gemist. De wedstrijden tegen NIO en Nexus zal ik maar snel overslaan, al waren onze toppers van de D1 tegen Nexus wel het team van de week! De wedstrijd tegen OZC van vorige week is wel het benoemen waard! Waar DSO dit zaalseizoen, maar lastig tot scoren komt werd dat vooral in de tweede helft tegen de Rotterdammers helemaal goed gemaakt. Ons vlaggenschip pakte de laatste strohalm door met 24-28 te winnen. Een mooie pot dus! Deze week kwam nummer 3 ACKC op bezoek, een lastige wedstrijd die gewonnen moest worden om nog enige kans te maken op lijfsbehoud. Er heerst echter een heuse blessuregolf binnen de selectie, want van de beginnende basis dit seizoen is de helft maar fit genoeg om te starten. Hierdoor stonden Amy, Maerle, Jean-Paul en Daan in het eerste aanvalsvak en Lotte, Sophie, Martijn en Per in de verdediging. De D2 was Team van de week, waarbij de meiden uit dat team de dag ervoor nog de jeugdplaybackshow hadden gewonnen, dus er heerste een positieve vibe.

In de uitwedstrijd was het een fysiek duel geweest en ook vandaag begonnen de duels fel. Van af het begin af aan hield de scheidsrechter het gelukkig kort. DSO speelde goed, maar de bezoekers waren een stuk effectiever in de afronding. Vooral Jean-Paul had pech met aardig wat uitdraaiende ballen. Ook werden er een aantal 100% kansen gemist, wat het er ook niet makkelijker op maakte. ACKC kon daardoor redelijk eenvoudig op voorsprong komen en ging met een 6-10 voorsprong de rust in.

In de tweede helft bleef DSO meer dan genoeg kansen creëren. Alleen dat doelpunt wilde maar niet vallen. Daan had in het ene vak zowat alle ballen in de rebound en dat zelfde gold voor Martijn in het andere vak. Tom kwam nog het veld in voor Per en Anne kwam nog het veld in voor Amy, maar de achterstand was eigenlijk al te groot om nog enige impact te hebben. Anne wist nog wel een doelpuntje mee te pikken. Alleen het geloof binnen het team was er niet meer en ACKC liep uit naar 11-26.

Door dit verlies is degradatie naar de 3e klasse een feit. De blessures hebben dit seizoen zeker niet meegeholpen en ook voor DSO 2 werd het daardoor heel rommelig. Het is dan voor de selectie ook te hopen dat ziekenboeg richting het veld weer leegloopt en DSO 1 daar mee kan blijven strijden voor het kampioenschap! Volgende week de laatste thuiswedstrijden van de selectie van dit zaalseizoen. Waarbij Atlas de tegenstander is van DSO 1. Ondanks dat de wedstrijd nergens meer om gaat, is het wel belangrijk om nog een goed gevoel op te bouwen voor het veldseizoen. Kom dus zeker de selectie nog een keer aanmoedigen. Ook voor onze E-teams is dat leuk, want alle 3 de teams zijn de team van de week! DSO 2 start om 15:45 uur en DSO 1 om 17:05, tot dan!