DSO verliest 1e zaalwedstrijd van Movado

28 november 2022door Webmaster

Na een wat wisselvallig eerste deel van het veldseizoen ging DSO toch als medekoploper de zaal in. In de zaal wacht er een mooie uitdaging voor ons vlaggenschip, aangezien ze vorig jaar knap wisten te promoveren naar de 2e klasse. Tijdens de voorbereiding op het zaalseizoen heeft de selectie geoefend tegen TOGO, Albatros en WION. Helaas raakte Damy in een van deze wedstrijden geblesseerd, waardoor zij de eerste competitiewedstrijd tegen en bij Movado moest missen. Sophie begon op haar plek in de basis. Ook ons nieuwe selectielid Martijn Doodewaard, die overkwam van Terda, mocht meteen zijn verwachting opmaken. Verder stonden met Daan, Jean-Paul, Arthur, Maerle, Lotte en Esmeralda de bekende namen op het veld.

Movado, die op het veld 1e klasse spelen, zullen waarschijnlijk gaan strijden om het kampioenschap, waarbij DSO juist in de eerste plaats voor lijfsbehoud zal gaan. Op papier dus gelijk een zware openingswedstrijd. Movado schoot uit de startblokken en maakte uit het eerste het beste schot de 1-0. Esmeralda bracht DSO al snel langs zij en de ploeg pakte door naar een voorsprong. De Dordtenaren maakten veel gebruik van de doorbraak en wisten daar de nodige strafworpen uit te halen. Bij DSO was het vooral Arthur die dat trucje terug deed. Tot de 7-7 wist de ploeg goed bij te blijven, alleen vlak voor rust wist Movado toch uit te lopen naar 11-8.

In de rust zijn de nodige afspraken gemaakt, maar vlak na rust was Enno toch genoodzaakt om een time-out te nemen om ze nogmaals te herhalen. Verdedigend stond het wel iets beter en kreeg de ploeg iets meer controle op de acties naar binnen. DSO kreeg het ondanks het goede spel niet voor elkaar dichterbij te komen. Vooral in de eerste aanval na de vakwissel was Movado namelijk dodelijk, waardoor DSO continu 4 á 5 goals achterbleef. Amy kwam nog in de ploeg voor Lieke, die op haar beurt in de eerste helft in het veld was gekomen voor Sophie. Zij werd meteen gevaarlijk en kreeg een strafworp mee. Nieuweling Martijn scoorde ook wat doelpuntjes mee, maar dat mocht allemaal niet baten. Movado liep uiteindelijk uit tot 22-16. De uitstekend fluitende scheidsrechter fluit bij deze stand af.

Ondanks het verlies is het zeker een wedstrijd waar DSO het nodige vertrouwen uit mag putten voor de rest van het seizoen. Volgende week komt met NIO een bekende van het veldseizoen op bezoek. Zij zullen er echter gebrand op zijn om het verlies op het veld goed te maken en met een overwinning op OZC op zak zullen zij vol vertrouwen naar Klundert afreizen. Dat beloofd dus een mooie pot te worden. Doordat de goedheiligman in het land is zal er deze wedstrijd geen team van de week zijn, maar we hopen natuurlijk wel op de nodige support! De wedstrijd zal starten om 18:30 uur.