DSO stuurt Paal Centraal zonder punten naar huis

23 oktober 2022door Webmaster

Paal Centraal was de laatste tegenstander waar DSO nog niet tegen had gespeeld. Bij de studentenvereniging uit Delft is het altijd maar de vraag wat voor lichting zij hebben en wie er mee doen, al was DSO deze week ook alles behalve compleet. Per speelde weer op de plek van de geblesseerde Erik, Sophie stond deze week in de basis op de plek van Damy en Lieke stond in de basis voor Esmeralda die wel fit genoeg was om op de bank te beginnen. Gelukkig maar voor DSO dat ze zo’n brede selectie hebben.

DSO had een valse start en kwam redelijk snel met 0-2 achter, dus het was meteen hopen dat ze niet in dezelfde val zouden lopen als tegen Conventus. Er werden wel genoeg kansen gecreëerd, maar het afmaken bleek weer lastig te gaan. Paal Centraal schoot daarentegen ook niet met scherp, waardoor de wedstrijd lang niet loskwam. Via een schot van Sophie kwam DSO gelijk tot 3-3 en het leek het punt dat ze erop en erover gingen. De bezoekers pakten alleen weer snel een voorsprong van 2 en dus kon DSO weer in de achtervolging. Door goals van Jean-Paul wist het eerste gelukkig de aansluiting houden en gingen ze met 6-7 de rust in. Waar DSO het verdedigend in het ene vak vooral lastig had met de dames die veel acties naar binnen maakten, draaide in het andere vak alles om 1 heer. Dus verdedigend was duidelijk waar er op gelet moest worden. Aanvallend kon DSO juist zelf veel meer halen uit de acties naar binnen, zeker de mannen van Paal Centraal waren daarin heel kwetsbaar.

Als zo vaak kwam de thuisploeg goed uit de theepauze. Jean-Paul maakte al snel de gelijkmaker en via Arthur en Per pakte DSO eindelijk de voorsprong met 9-7. Toch liep het aanvallend nog niet zoals het moest. Tom kwam het veld in voor Arthur die misselijk was en Esmeralda kwam er in voor Lieke om aanvallend iets te brengen. Dat pakte goed uit want Esmeralda wist eenmaal in de aanval meteen te scoren en bracht de stand tot 11-8. Paal Centraal werd in principe alleen nog gevaarlijk uit de acties van de dames en ondanks dat het steeds heel erg op snijden leek werd het wel goedgekeurd. Ze kwamen gelukkig niet meer dichterbij dan 2 doelpunten verschil en met een doelpunt van Maerle en vervolgens Lotte bleef DSO op 3 verschil komen. Daan sloot af met eindelijk weer een goede actie naar binnen van 1 van de mannen en net als vorige week werd er met 14-11 gewonnen.

Ondanks de vele wisselingen toch lekker de punten in Klundert gehouden. In de poule blijft het spannend. Zowel ADO, NIO als DSO hebben 10 punten en Trekvogels staat nog bovenaan. Volgende week de laatste wedstrijd voor de zaal, waarbij Gemini op bezoek komt. Nog een keer knallen op het veld en dan de voorbereiding in voor de 2e klasse in de zaal. Alle E’s zijn team van de week en de wedstrijd start zoals gebruikelijk om 16:00 uur. Hopelijk zien we jullie net als deze week weer langs de lijn!