DSO redt het net niet

17 mei 2009door Webmaster

In een matige maar wel spannende wedstrijd moest DSO 1 helaas de punten net aan Seolto laten. Seolto startte voortvarend en had in de beginfase ook het betere van het spel. Helaas speelde beide teams de wind parten, zodat het lang duurde voordat er gescoord werd.

Na twintig minuten werd er pas 2-0 gescoord en ging DSO de rust met 3-3 in. Na de rust bouwde DSO een 3-5 voorsprong op maar wist de daarop volgende kansen niet te verzilveren zodat Seolto weer langszij kon komen. Beide teams gaven elkaar niets meer toe, zodat na 8-8 Seolto met 9-8 de gelukkigste was. Een gelijkspel was zeker verdiend geweest. Onderin blijft het ongemeen spannend. DSO heeft zeker geen gemakkelijk programma voor de boeg.

DSO 2 speelde in Zwijndrecht tegen Albatros. Beide ploegen wisselden de voorsprong en de acties steeds af. DSO kon de bal niet lang in de aanval houden en verloor de bal na een kans vaak direct aan Albatros. De kansen werden vaak gemist. Vlak voor tijd kwam DSO weer op gelijke hoogte. Toch was het Albatros dat het laatste woord had. DSO heeft nog een kans op de kampioenstitel, maar zal de laatste wedstrijden met volle overtuiging moeten ballen.

Na een korte nacht vanwege het gezellige bruiloftsfeest van Frank en Debora moest DSO 3 aantreden tegen Oranje Zwart 2, de concurrent om het kampioenschap. De wedstrijd ging flitsend van start; in de eerste aanval scoorde DSO direct de 0-1 door een afstandschot van Wilbert Bongers. Oranje Zwart maakte meteen gelijk. De daaropvolgende aanvallen vielen de doelpunten heel snel en binnen 10 minuten had DSO een voorsprong van 2-4. Toen brak helaas een periode aan waarin DSO moeite had met scoren en Oranje Zwart liet terugkomen in de wedstrijd; de rust werd bereikt met een 6-5 voorsprong van Oranje Zwart. Na rust wist DSO snel weer op gelijke hoogte te komen door een doorloopbal van Lianne den Hollander. Het aanvalsvak van DSO had moeite om tot goede aanvallen te komen, maar de verdediging had Oranje Zwart goed onder controle. Anton van Dam maakte met een afstandschot de 7-7, waarna Oranje Zwart weer een 8-7 voorsprong kwam. Karolien Michielsen tekende uiteindelijk nog voor de gelijkmaker. De eindstand van 8-8 betekent dat DSO de voorsprong van 4 punten op Oranje Zwart behoudt met nog 2 wedstrijden te spelen. In de thuiswedstrijd tegen Good Luck 2 kan DSO aanstaand weekend het kampioenschap binnenhalen.

DSO 6 kreeg dezelfde tegenstander als vorige week en hoopte eindelijk de eerste punten binnen te halen. DSO begon voortvarend met 2 mooie afstandschoten van Mart Stam, maar helaas ging DSO toch de rust in met 4-5 achterstand. Na de rust wilde het niet meer zo lukken en er werd aan DSO zijde slechts 1x gescoord. De eindoverwinning was voor RWA 5-10.

DSO Jeugd
DSO A2
trof Vios, maar nu uit in Willemstad. DSO startte wat slordig en verloor veel ballen aan de tegenstanders. Al snel was het 2-0 voor Vios. Toch lukte het om met een doelpunt voorsprong de rust in te gaan. De tweede helft bleef lang doelpuntloos. DSO moest even een tandje bij zetten. Na weer wat doelpunten aan Vios kant kwam DSO onder druk te staan en dat werkte stimulerend. Uiteindelijk won DSO A2 met 2 doelpunten verschil van Vios.

DSO D1 startte zenuwachtig in Oosterhout. Niet zo gek, want zij konden het kampioensschap binnen slepen. Het team speelde echt goed samen en wist er een mooie partij weg te zetten tegen Voltreffers. De ruststand van 1-4 maakte de korfballers van DSO wat minder zenuwachtig. Dat DSO D1 op een brede selectie kan leunen bleek wel na de rust. Het werd 1-10. Het team speelt volgende week thuis en zal het kampioensschap vieren met een etentje.

Fancy- Fair
Op zaterdag 13 juni zal DSO de jaarlijkse Fancy- fair weer houden. Dit jaar valt de Fancy- fair samen met het over gezellige familie- en vriendentoernooi. Vanaf ’s morgens kunt u terecht op de velden aan de Ambachtsherenweg.

DSO zoekt heren en jongens

Korfbal is een gemengde teamsport. De laatste jaren zijn er steeds meer dames en meisjes dan heren en jongens en wordt het steeds lastiger om gemengde teams te formeren. Heb je interesse om te korfballen bij DSO kijk eens op www.korfbal.net. Je zult zien dat er zelfs een leuke actie is voor jongens die lid worden van de club.

Seolto 1 – DSO 1 9-8
Albatros 4 – DSO 2 14-13