DSO D1 Kampioen!

16 mei 2009door Webmaster

Vol goede moed vertrok het team en 4 auto’s met supporters richting Oosterhout voor de beslissende wedstrijd tegen Voltreffers. Nog net op tijd arriveerden ze daar, omdat enkele zenuwachtige moeders een verkeerde afslag hadden genomen. Dankzij een koelbloedige vader die iedereen via de telefoon de goede kant op dirigeerde kon de wedstrijd toch nog op tijd beginnen.

Onze spelers begonnen erg zenuwachtig aan de wedstrijd, maar al na 2 minuutjes scoorde Alicia van der Logt de bevrijdende 1-0. Hierna bleef het rommelig, maar dankzij koelbloedig coachen van Anouk Vermeulen en Miranda Michielsen bleven ze goed spelen en al spoedig scoorde Juliëtte Verhulst de 2-0. Verdedigend ging het DSO ook heel goed af en met name Chantal van den Ing (die pas haar tweede wedstrijd speelde), Tirza van Wensen, Annemiek van de Nobel en Kimberley Ploeg zorgden ervoor dat de tegenstanders weinig kansen kregen. Na zeer goed voorbereidend werk van Sarinah den Hollander en Ester de With kon Joshua den Hollander met een prachtige beweging zijn tegenstander omzeilen en scoorde hij de 3-0.

Toen waren bij DSO de zenuwen weg en gelijk scoorde Juliëtte 4-0. De laatste minuutjes voor rust was de concentratie even weg en kon de tegenpartij toch nog tot scoren komen, waardoor de ruststand 4-1 werd. Dat het D1 op een brede selectie kan leunen bleek wel toen na de rust Jeroen van Veen, Lieke den Toom en Naomi Commereuc het veld betraden. Binnen de kortste ogenblikken scoorde Lieke de 5-1. Nadat Naomi soepeltjes de 6-1 en 7-1 scoorde gaf de ploeg van de Voltreffers het op waardoor Juliëtte en Naomi beiden nogmaals tot scoren kwamen en de eindstand op 10-1 kwam, waardoor het kampioenschap een feit was.

Komend weekend na de volgende wedstrijd word het kampioenschap gevierd met een etentje in de kantine van DSO.

{gallery}/wedstrijdverslagen/2009/17052009{/gallery}