DSO beslist in blessuretijd

7 juni 2009door Webmaster

DSO heeft een aantal kampioenschappen te vieren. DSO F2, DSO D1, DSO B1, DSO A2, DSO 5 en DSO 3. Zijn allemaal kampioen. DSO 1 sleepte er op de valreep een beslissingswedstrijd uit, waarmee degradatie voorkomen kan worden.
Het F2 werd zaterdagochtend vol trots door Klundert gereden. Alle kinderen stonden met korf en al op een bakwagen met een vrolijk muziekje op de achtergrond. DSO A2 en DSO 5 kregen bloemen en snoep en vierden hun feestje in de kantine.

DSO 1 had in een spannende wedstrijd wel het betere van het spel maar, maakte het zichzelf moeilijk door vele opgelegde kansen niet te verzilveren. Met een 7-8 russtand, werd de tweede helft zenuwslopend. De laatste minuten waren hectisch te noemen. Met nog enkele minuten te gaan leek DSO bij een 10-11 voorsprong voor de winst te gaan tekenen. Helaas werd een toegekende strafworp niet benut en scoorde Blauw-Wit meteen tegen 12-12. In blessure tijd zette DSO nog 1 keer aan en werd Carola Eland onreglementair verdedigd. Uit de toegekende strafworp wist Sander Driesse alsnog te scoren en was de winst en kans op behoud van de derde klasse een feit. Komende zaterdag wordt tegen een kampioen van de vierde klasse op hun terrein een beslissingswedstrijd gespeeld voor plaatsing in de derde klasse. Wie dit zal zijn,wordt begin deze week bekend.

Het voor het kampioenschap spelende DSO 2 kampte met moeilijkheden om te scoren. Zoals in eerdere wedstrijden dit seizoen creëerde DSO genoeg kansen, maar wist het de afronding moeizaam te vinden. Tegenstander GKV plukte daar gewillig de vruchten van. Zij waren de directe concurrent en konden hierdoor het kampioensfeestje in Gorinchem bouwen. DSO moest teleurgesteld terug naar Klundert.

DSO 3 speelde vrijdagavond hun “after- kampioenswedstrijd”. DSO beschikte niet over de overtuigingskracht die de weken daarvoor nog wel aanwezig was. In de eerste fase van de wedstrijd werd met moeite kansen gecreëerd. DSO kon niet uitlopen. In de tweede helft kwamen de kansen gemakkelijker, maar schortte het aan afronding. DSO verloor met 12-10.

DSO 4 speelde tegen ZKV. Een wedstrijd die nergens meer om ging. DSO had toch als doel om te winnen want, DSO verloor onnodig in de vorige wedstrijd tegen hen. Ondanks dat het tempo zo nu en dan erg laag lag en ZKV bijna de wedstrijd overnam, wist DSO voldoende acties om te zetten in doelpunten. DSO won met 9-6.

DSO 5
was al kampioen. De tegenstander ZKV zou in principe nog gelijk kunnen komen. Al snel was er een 4-1 voorsprong voor DSO, bij rust zelfs al 7-1. DSO 5 kon rustig de wedstrijd uitspelen tot 14-3, om zo als ongeslagen kampioen het seizoen af te sluiten.

DSO jeugd
DSO A2 had als doel ongeslagen kampioen te blijven. Het team speelde lange aanvallen en scoorde zo nu en dan een doelpunt. Langzaam aan ging DSO met het tempo van Ventura mee en speelde daardoor niet echt een vlot spel. In de laatste minuten van de tweede helft werd er door Ventura een paar keer gescoord en gingen zij er met de winst vandoor. Het A2 was kampioen en werd in de bloemen en op de foto gezet.

DSO B1 speelde uit in Etten- Leur en won de spannende pot met 6-8. DSO B1 is hiermee kampioen in de poule geworden.

Fancy- Fair
aanstaande zaterdag heeft DSO een vol programma. Er is Fancy- fair en ook het familietoernooi wordt gehouden aan de Ambachtsherenweg. Verder moet DSO 1 afreizen voor een beslissingsduel voor behoud in de derde klasse.
De week daarna sluit DSO het veldseizoen af met het koppel en dubbelschiettoernooi.

Uitslagen 6 juni
Blauw Wit 1 – DSO 1 12-13
GKV 3 – DSO 2 12-8
Vr’schaar 5 – DSO 3 12-10
DSO 4 – ZKV 3 9-6
DSO 5
Klimop A1 – DSO A1
DSO A2 – Ventura A1 4-5
ELKV B3 – DSO B1
Voltreffers CM2 – DSO C1 1-12
WION F3 – DSO F3
Albatros F2 – DSO F1 3-1

{gallery}/wedstrijdverslagen/2009/06062009{/gallery}

Nog meer foto’s via deze link!