In een druk bezette Niervaert is het  tweede ongeslagen kampioen geworden door Oranje Zwart met een  9-3 nederlaag naar huis te sturen. Zoals het zo vaak in kampioenswedstrijden voorkomt kon de titelkandidaat niet tot groots spel komen.

Het duurde dan ook heel lang voordat er gescoord werd,maar eenmaal op dreef bouwde DSO de voorsprong gestaag uit en viel er op deze ruime overwinning niets af te dingen en werd het dikverdiende kampioenschap een feit.

DSO1 moest thuis tegen de nummer twee van de poule Oranje Zwart aantreden en werd in de begin fase overklast door Oranje Zwart en keek dan ook na 23 minuten terecht tegen een 3-8 achterstand aan maar DSO knokte zich terug in de wedstrijd zodat de rust in ging met een 6-8 achterstand en was er nog steeds op op een goed resultaat.

Na rust bleef DSO doorgaan en wist zelfs halverwege de tweede helft op een 10-8 voorsprong te komen en scoorden dus 7 doelpunten op rij zonder een tegentreffer tegen te krijgen. De laatste fase werd letterlijk een gevecht om de overwinning waarbij de spanning tot het kookpunt opgevoerd werd maar DSO hield het hoofd koel en behaalde daarmee een zwaar bevochten maar verdiende 12-11 overwinning.

DSO 4 moest de wedstrijd tegen RWA inhalen die een paar weken terug op het programma stond. Het team was verre van compleet, maar dat was ook bij de tegenstander het geval. DSO 4 won en blijft zo bovenin de poule meedraaien. Met dank aan de invallers.

DSO 5 speelde een gelijkopgaande strijd tegen Korbatjo 5. De eerste helft eindigde in een gelijkstand van 4-4. Na rust kwam er wat meer tempo in de wedstrijd en wist DSO een voorsprong van 2 punten op te bouwen. Echter kort voor tijd scoorde Korbatjo 2 keer, en werd de voorsprong van 10-8 ineens weer een gelijkspel (10-10). Jan Leijten scoorde in de laatste minuut de winnende treffer, zodat DSO 5 toch uiteindelijk de volle winst behaalde.

Bingo
Afgelopen vrijdag werd er volop gelachen met de bingo. Piet Crezee draaide de ballen en de NAC zorgde voor leuke aankleding en prijzen. Een leuke avond!

Schoolkorfbal
Op 4 maart wordt voor de kinderen van groep 3 en 4 een toernooi georganiseerd in de Niervaert. Voor groep 5 t/m 8 wordt op 27 mei groots uitgepakt met een toernooi op het veld. Hiervoor worden kinderen uit heel gemeente Moerdijk uitgenodigd.

Uitslagen 14 februari
DSO 1- Oranje- zwart 1          12-11